خبرهای داغ:
دکتر نامدار گفت: دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان آماده است تا بعد از نصب (QR_code) در مراکز مورد هدف، آموزش های لازم را به مردم ارائه داده تا مردم بتوانند با ایمنی در مراسمات حضور یابند.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۷۸
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد کرونا استان قزوین که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور استان های کردستان، آذربایجان غربی، قزوین و وزارت کشور برگزار شد بیان کرد: تعداد فوتی های استان قزوین از هفته گذشته ۴۱ فوتی بوده و امیدواریم با اجرای دقیق فرایند واکسیناسیون این میزان تا انتهای هفته جاری کاهش یابد.

وی گفت: امروز تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان کمتر از ۴۰۰ بیمار است و بیشترین میزان فوتی کسانی هستند که واکسن نزده اند و بخش زیادی از پیشرفت فرایند واکسیناسیون مربوط اطلاع رسانی رسانه ها می باشد.

دکتر نامدار عنوان کرد: میزان فوتی های استان در افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده اند، بسیار پایین است. کنار این که بسیاری از فوتی ها کسانی هستند که دارای سن بالای ۸۰ سال بوده و علت فوت آنها به دلیل کرونا قابل احصا نیست و لذا نیاز به حمایت های استانی در اجرای روند واکسیناسیون داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: مراکز واکسیناسیون در استان با سرعت بالایی در حال فعالیت می باشند و در همین راستا ثبت رکورد تزریق ۳۰ هزار دز واکسن در تاریخ کرونایی استان ثبت شد. امروز واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال به ۷۶ و ده درصد رسیده و پوشش واکسن نوبت اول زیر هجده سال به ۴۶ درصد رسیده و امیدواریم با این روند بتوانیم به بازگشایی مدارس کمک کنیم.

نامدار با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و هشتاد هزار دز واکسن در استان تزریق شده و کمبودی در واکسن در استان نداریم اضافه کرد: متاسفانه پیک سفرهای روزهای گذشته بسیار بالا بوده و آمار و گزارشات ارسالی، حاکی از آن است که پیک بعدی دور از ذهن نیست.

وی افزود: متاسفانه رعایت پروتکل ها در کشور به زیر ۴۵ درصد رسیده است و مردم به دلیل درست واکسن، بیماری کرونا را ساده انگاری می کنند. این در حالی است که حتی با دریافت واکسن باید دستورالعمل های موجود، رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در بحث طرح مدیریت هوشمند که به عنوان پایلوت در استان قزوین اجرا خواهد شد، پتانسیل خوب و انسجام و هماهنگی بین اعضای ستاد موجب موفقیت در طرح خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان آماده است تا بعد از نصب (QR_code)، آموزش لازم را به مردم داده و با نظارت های لازم از سوی این دانشگاه، مردم بتوانند با ایمنی در مراسمات حضور یابند و این سامانه بتواند فرایند هوشمندی را ایجاد کند تا مردم با استفاده از این فرایند تمام کسانی که با شخص مبتلا به هر شکلی در ارتباط هستند را رهگیری و جهت پیشگیری و درمان اقدام نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: این داشبورد مدیریتی می تواند یک ضمانت اجرایی در استان های پایلوت ایجاد نماید.

دکتر نامدار با اشاره به بیماری قارچ سیاه در استان گفت: ۱۶ بیمار قارچ سیاه در بیمارستان ولایت قزوین بستری و با توجه به همتی که در حوزه درمان استان وجود دارد، در حال درمان هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها