مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان گفت: جوانان فناور در عرصه مجازی برای تهیه سرویس‌های بومی در بستر وب مورد حمایت قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۳۸۱۸۱۸
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سجاد ستوده امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سواد رسانه در گیلان اظهار کرد: از ابتدای امر با توجه به خلاهای موجود در استان در این زمینه، مربیانی را مبتنی بر مبنای سرفصل‌های علمی و دانشگاهی آموزش داده و گزینش کردیم.

به گفته مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان این مربیان ضمن حضور در دوره‌های سواد رسانه در سطوح مختلف اعم از مربی، راهنما و استاد در قرارگاه فضای مجازی بسیج در استان گیلان آموزش دیدند و برای برگزاری این دوره‌ها در سطح استان در پایگاه‌های بسیج شهرها و روستاها حضور دارند.

ستوده با بیان اینکه هدف ما این است که در بازه 5 ساله 70 درصد از مردم استان به طور کامل دوره‌های سواد فضای مجازی را طی کنند افزود: این هدف با توجه به ظرفیت بسیج دیده شده البته در این مسیر باید نهادهای دیگر اعم از آموزش و پرورش، صدا و سیما و دانشگاه‌ها نیز پای‌کار بیایند.

وی با اشاره به شناسایی افراد مستعد در حوزه فضای مجازی گیلان تصریح کرد: سرفصل‌های درسی مبتنی بر آموزه‌های علمی و دانشگاهی تهیه شده و افراد مستعد که در حوزه‌های مختلف اعم از فن بیان و مخاطب‌شناسی دارای توانایی هستند شناسایی شدند.

مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان با بیان اینکه این افراد آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و اکنون در سطح استان در حال ترویج سواد رسانه و سواد فضای مجازی هستند اظهار کرد: برای توسعه نهضت سواد رسانه قطعاً آموزش و پروش به عنوان یکی از متولیان اصلی وظیفه مهمی دارد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌ و پروش باید برای ارتقای سطح سواد رسانه دانش‌آموزان و همچنین اولیاء اقدام کند گفت: با توجه به توانمندی و ظرفیت علمی موجود در قرارگاه فضای مجازی سپاه این ظرفیت را داریم که در آموزش و پرورش دوره‌های مختلفی را برای والدین دانش‌آموزان برگزار کنیم.

ستوده با بیان اینکه همچنین آمادگی برگزاری دوره‌های ضمن خدمت سواد رسانه برای معلمان را داریم افزود: این امادگی در مجموعه قرارگاه فضای مجازی سپاه وجود دارد تا در کنار صدا و سیما برنامه‌های مختلفی را تولید کنیم که در نهایت به افزایش سطح سواد رسانه رسانه عموم مردم در استان منتهی می‌شود.

به گفته مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان  با توجه به امکاناتی که در مجموعه بسیج فراهم شده از ایده‌های فناورانه و خلاقانه جوانان استان در حوزه‌های مختلف به ویژه تهیه سرویس‌های بومی و خدماتی که مبتنی بر بستر وب هست حمایت می‌شود.

ستوده با اشاره به حمایت قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان از جوانان فناور در حوزه فضای مجازی تصریح کرد: از همه جوانان خلاق استان که در این زمینه ایده‌ای دارند دعوت می‌کنیم که برای ارائه طرح خود به قرارگاه فضای مجازی سپاه مراجعه کنند تا در صورت تأیید طرح از آن‌ها حمایت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات