خبرهای داغ:

برگزاری سالروز آزادسازی سوسنگرد منوط به دستور ستاد استانی کرونا است

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه مراسم سالروز آزادسازی سوسنگرد در پارسال به دلیل شیوع کرونا با انجام کمک‌های مردمی برگزار شد گفت: امسال هم برگزاری مراسم منوط به تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا است.
کد خبر: ۹۳۸۱۸۸۶
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰

قاسم ساعدی روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری سالروز آزاد سازی سوسنگرد با اشاره به اینکه این مراسم جایگاه ملی دارد بیان کرد: شهر سوسنگرد شهر مقاومت و ایستادگی است که بخش عمده ای از شهداء و جانبازان در این محور به شهادت نایل شده یا جانباز شدند.

وی گفت: ۲۶ آبان در ذهن مردم ما روشن و ماندگار است؛ روزی که رزمندگان و شهدای ما به‌ ویژه شهدای منطقه در عملیات شکست حصر سوسنگرد به‌ منظور حفظ و حراست از میهن، سرزمین و خانواده خود حماسه آفریدند و به شهادت رسیدند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در طول دوران هشت‌ساله دفاع مقدس، تمام جوانان و فرزندان دشت آزادگان و هویزه قدم در راه دفاع از خاک پاک میهن نهادند و در این راه جان‌فشانی‌ها کردند.

ساعدی سالروز شکست حصر سوسنگرد را متعلق به همه مردم کشور دانست و بیان کرد: این روز متعلق به همه مردمان این کشور است زیرا که اقشار مختلف کشور در شکست حصر سوسنگرد ایفای نقش کردند.

وی گفت: از تمامی دستگاه ها و شرکت های مربوطه تقاضا داریم که برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس همکاری لازم را در گرامیداشت سالروز شکستن حصر سوسنگرد داشته باشند.

۲۶ مهر سال ۱۳۵۹ روز شکست حصر سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان، از محاصره متجاوزان بعثی عراق است که همه ساله برای گرامیداشت یاد شهدا و ارج نهادن به رشادت های رزمندگان و ایثارگران آیین‍‌هایی برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار