خبرهای داغ:
مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین؛
فیض اللهی گفت: هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این بیماری به حیات وحش استان قزوین وارده شده باشد و یا ابتلای انسانی، وجود ندارد.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۰۷
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

صفر فیض اللهی مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص بروز بیماری طاعون در استان البرز و انتشار آن به استان های اطراف بیان کرد: این طاعون در مورد انسان مطرح نبوده و در بین نوشخوارکنندگان و حیوانات حیات وحش مطرح بوده است.

وی گفت: طاعون، بیماری جدیدی نیست و حداقل در حیوانات وحشی مدت هاست به عنوان یک بیماری بومی در مناطق مختلف کشور وجود داشته و در استان البرز نیز این بیماری به صورت معدودتر در بین نوشخوارکنندگان مطرح بوده است.

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: براساس گزارش سازمان دامپزشکی و محیط زیست، تلفاتی در این حیوانات به دلیل ابتلا به بیماری طاعون دیده شد. اما هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این بیماری به حیات وحش استان قزوین وارده شده باشد و یا ابتلای انسانی، وجود ندارد.

فیضی عنوان کرد: این بیماری مستقیم از حیوان به انسان منتقل نمی شود. مخزن بیماری می تواند بین انسان و حیوان، مشترک باشد که این مخزن، معمولا موش و بسیاری از جوندگان می تواند باشد اما شیوه طاعون در یک منطقه نشان از این امر دارد که مخزن مشترک بیماری بین انسان و حیوانات در حال گسترش است.

وی افزود: قطعا اقدامات کنترلی هم از طریق سازمان محیط زیست و هم از طریق سازمان دامپزشکی در حال انجام است و قطعا در صورت لزوم و مشاهده در استان، این آگاهی به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها