مدیرکل بازرسی ایلام گفت: یک هزار و ۵۴۳ شکایت مردمی از ابتدای امسال تا ۱۸ مهرماه رسیدگی شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۲۸
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی اصلانی کرچی  در دیدار با امام جمعه ایلام به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی اظهار داشت: افزایش شکایات مردمی از جنبه مثبت آن نشان دهنده اتکا مردم به سازمان بازرسی برای مقابله با فساد و رفع مشکلات آنان است و از دیدگاه منفی نشان می دهد که سطح رضایتمندی عمومی مردم از دستگاه ها بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: امیدواریم با استقرار دولت جدید مردمی و انقلابی این مسایل و مشکلات مردمی به حداقل برسد و تا سطح رضایت‌مندی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش یابد.

مدیرکل بازرسی ایلام اعلام کرد: ۸۷۶ پرونده شکایات مردمی برای تکمیل گزارشات و ارجاع آن به مراجع قضایی در دست رسیدگی و بررسی است.

اصلانی کرچی ادامه داد: همه با هم با همدلی با تاسی از رهنمودهایی رهبر معظم انقلاب برای مقابله با فساد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

مهدی اصلانی کرچی یادآور شد: امام جمعه ایلام همواره پشتیبان سازمان بازرسی برای مبارزه با فساد بودند و با رهنمودهایی خود ما مجموعه را یاری کردند.

وی افزود: طی نشست های که برگزار شده مهم ترین مسایل استان شناسایی و ماموریت ها اداره کل بازرسی استان را بر مبنای نیازها دسته بندی کردیم تا بتوانیم با کمترین منابع نیروی انسانی بیشترین بهره وری و عملکردی رضایت بخش در مقابله با فساد در ایالت داشته باشیم.

مدیرکل بازرسی استان ایلام تاکید کرد: سازمان بازرسی گزارش دهنده فساد است، اما مرجع رسیدگی کننده نیست و سعی داریم که در اسرع وقت گزارش ارجاع شده به نتیجه برسد.

اصلانی کرچی ادامه داد: گاهی موارد سیاست سازمان بازرسی پیشگیرانه است و تلاش داریم حضوری فعال در سطح جامعه برای مقابله با فساد داشته باشیم.

وی گفت: یکی از مهم ترین نظارت های پیشگیرانه سازمان بازرسی این است که مشاوری امین و مورد اعتماد برای مردم باشد که برای تحقق این مهم سامانه گزارشگران فساد راه اندازی شد که با وجود آن هر شخص در هر سطحی می تواند گزارش فساد منطقه محل سکونت خود در اختیار بازرسان قرار دهد.

ارسال نظرات