خبرهای داغ:
مینا بیابانی در دومین همایش"بانوان فرهنگ یار ترافیک"
آسان ترین و بهترین راهکارها که دخیل در کاهش تصادفات و آسیب ها رانندگی می باشد را میتوان مردمی کردن و ورود مردم در این عرصه دانست.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۱۱
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
 
زنان، فرهنگ سازان جوامع

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج:مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور امروز، دوشنبه در دومین همایش "بانوان فرهنگ یار ترافیک" که به مناسبت هفته ناجا برگزار گردید ضمن تبریک هفته بزرگداشت نیروهای خدوم انتظامی که برقرار کننده امنیت و نظم در جامعه هستند گفت: قطعاً عوامل بسیار متعددی بر تصادفاتی که هر ساله در جاده های بین شهری و خیایان ها و اتوبان های شهری حادث می شود اثر گذار است از قبیل ناایمن بودن جاده ها ، عدم رعایت قوانین از سوی افراد چه به عنوان عابر و چه به عنوان راننده و همچنین میزان سطح آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ ترافیک، اما آسان ترین ، بهترین و کم هزینه ترین راهکارها که میتوان برای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی در نظر گرفت فرهنگ سازی برای رعایت هر چه بیشتر و بهتر قوانین توسط آحاد زنان و مردان جامعه است . رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به عنوان مولفه عینی فرهنگ عمومی در هر جامعه ای مورد توجه است و ضرورت دارد که برای رعایت این قوانین بطور جدی سرمایه گذاری کرد .
مینا بیابانی اظهار داشت در این بین حضور زنان به عنوان فرهنگ سازان جوامع می تواند ما را درتوسعه فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتار های ترافیکی آحاد جامعه کمک کند ..

با توجه به اینکه زنان در جامعه به عنوان عناصر تاثیرگذار در تحولات فرهنگی می باشند و نوع سبک زندگی در جوامع با نوع نگرش های زنان تعیین می شود لذا می توان با آموزش وارتقاء آگاهی آنان نسبت به فرهنگ ترافیک از آن طریق رفتار ترافیکی جامعه را اصلاح کرد.
در سال‌های اخیر حوادث رانندگی که به دلیل عدم رعایت رانندگان و بی توجهی آنان به قوانین سبب گرفتن جان بسیاری از هموطنان شده است با یک جریان سازی اجتماعی و جلب توجه عموم به رعایت قوانین و مقررات ترافیکی می تواند بخشی مهمی از این مسئله را حل نموده و در ارتقاء و فرهنگ عمومی جامعه موثر واقع شود لذا حضور خواهران بسیجی به عنوان کنشگران فرهنگی و فرهنگ یار ترافیک از جایگاه مهمی برخوردار است.
ایشان در ادامه افزود ما شاهد بودیم در مسائل و بحران های کشور هر زمان که مردم ورود پیدا کردند و نقش آفرینی کردند مسائل خیلی سریعتر و بهتر حل و فصل می‌شد . به نظر می‌رسد مردمی کردن فرهنگ یاری ترافیک و توسعه و ارتقاء آگاهی های جامعه نسبت به فرهنگ ترافیک یکی از هوشمندانه ترین راهکارهایی است که راهور ناجا در این زمینه تدبیر داشتند .
در دو سال اخیر طی همکاری که سازمان بسیج جامعه زنان با پلیس راهور ناجا داشته است با آموزشهای لازم به خواهران بسیجی تعداد زیادی از این عزیزان به عنوان فرهنگ یار ترافیک مشغول فعالیت در راستای توسعه فرهنگ ترافیک هستند و همینطوربا انجام عملیات تبلیغی مشترک در فضای مجازی از ظرفیت بزرگ هم برای این امر مهم غفلت نکرده اند .و به ضرس قاطع این طرح می تواند تحول عظیمی را در اصلاح فرهنگ و رفتار ترافیکی آحاد مردم جامعه ایجاد کنند.

ارسال نظرات