شاهرود_امام جمعه شاهرود با تاکید بر مطالبه گری دقیق رسانه ها و عدم انعکاس شبه ها در جامعه گفت: باید مسئولین به مشکلات و مطالبات پاسخ متناسب داده و سعه صدر داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۲۶
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست هم اندیشی با خبرنگاران شاهرود با حضور اعضای انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران مهر که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاران از انتشار اخبار شبهه‌دار تا زمان معلوم شدن شفاف موضوع پرهیز کنند، اافزود خبرنگاران اخبار شبهه‌دار را پیگیری کنند اما از انتشار آن تا معلوم شدن طرف حق یا باطل پرهیز کنند.

اوبه روایتی از امام حسن عسکری(ع) در این خصوص اشاره کرد و اظهار کرد: با تقواترین  مردم کسی است که در برخورد با شبهه توقف کند.

امینی، شبهات فکری، اعتقادی و سیاسی را مشهودترین شبهات خواند و ابراز کرد: پیگیری یک شبهه تا به یقین رسیدن وظیفه اصلی یک خبرنگار است، زیرا شبهه لباس حق و باطل را با هم یکی می‌کند تا مردم گمراه شوند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مردم در انتخاب‌ها باید همراه با بلوغ نیافتگی اقدام کنند، تصریح کرد: فرهیختگان جامعه می توانند تاثیر بسزایی در رشد و بلوغ انتخاباتی مردم داشته باشند.

او با اشاره به اینکه این بلوغ نیافتگی انتخاباتی به دوره خاص مربوط نیست، افزود: در اوایل انقلاب هم مردم با  بیش از ۱۰ میلیون رای به فردی اعتماد کردند  که لطمه های زیادی در وحدت مردم و جنگ تحمیلی زد و این امر هنوز هم پس از چهاردهه انقلاب وجود دارد.

امینی با بیان اینکه معیارهای علمی و عقلانی در انتخابات ملاک است، ابراز کرد: احساسات بدون تفکر نباید مبنای انتخاب باشد، این درحالی است که بسیاری از انتخابات چند دهه گذشته براین اساس بود.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: هم اکنون بین مسوولان شهرستان اختلافی وجود ندارد، اما وحدتی که به نتیجه منتهی شود برای مردم محسوس نیست و چنانچه مسوولان با هم وحدت داشته باشند در پیشرفت و توسعه شهر بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

امینی با بیان اینکه برخی افراد شعار ولایتمداری سرمی دهند اما در هنگام عمل پا پس می کشند، اظهار کرد: مردم نسبت به مسوولان ولایت پذیرتر هستند و این امر بارها ثابت شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با تاکید بر اینکه مسائل انسانی نباید فدای سیاسی بازی ها شود، به مسئولین توصیه کرد مسائل انسانی را حاکم بر مسائل دیگر کنند.
او با بیان اینکه فضای مجازی جای کتابخوانی را نمی گیرد و باید توجه به آن شود و جایگاهش حفظ شود، گفت: پیگیری مطالبات باید توسط رسانه ها انجام شود و ما که در نمازجمعه مطالبه می کنیم باید توسط رسانه ها پیگیری و تبدیل به مطالبه عمومی شود.
امام جمعه شاهرود بر گزنده نبودن قلم تاکید کرد و افزود: باید قلم دارای مطالبه حداکثری باشد اما توهین و افترا نباشد و در مقابل نیز باید مسئولین سعه صدر داشته باشد.

او به مسؤولین نیز توصیه کرد مشکلات صنف ها را به موقع پیگیری کنند تا کار به کشیدن آن به جامعه و موضعگیری ها و تنش ها نشود.

در این نشست خبرنگاران با بیان مطالبات و مشکلات مردم در برطرف کردن آن با امام جمعه شاهرود همفکری کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها