رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در هفته گذشته تعداد ۲۰۰بیمار بستری بوده‌اند که تقریبا در حالت ثابت هستیم.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۴۷
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

در حالت ثابت بیماری کرونا هستیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، شهرام حبیب زاده در رابطه با تشریح وضعیت و آمار کرونای استان در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: حدود یک هفته است که در تعداد 200 بیمار بستری، ثابت هستیم و افزایش و کاهش موارد ترخیص و بستری تقریبا برابر است که نشان‌دهنده این است که ویروس در جامعه در حال انتشار بوده و هنوز خاموش نشده است. 

وی افزود: موارد خطری که می تواند باعث افزایش بروز بیماری شود عبارت است از سرد شدن هوا، اتمام ماه صفر و شروع مراسم عروسی و دورهمی، مسافرت ها و بازگشایی دانشگاه‌ها که با توجه به این عوامل، ممکن است در اوایل آبان ماه شاهد افزایش موارد بیماری باشیم، به طوری که در برخی از استانها این افزایش بیماری مشاهده شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان رادبیل با بیان اینکه، از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم در دو مورد با ما همکاری کنند، گفت: اول اینکه واکسیناسیون را جدی بگیرید. امیدوار هستیم بیش از 90 درصد گروه های هدف را واکسینه کنیم و دومین مسئله رعایت پروتکلهای بهداشتی است. با توجه به سرد شدن هوا لازم است میزان دورهمی ها کم شود، برگزاری مراسم عروسی در فضاهای بسته خطرناک است و برگزاری کلاس ها در دانشگاه‌ها براساس پروتکلهای بهداشتی انجام شود. 

حبیب‌زاده بیان کرد: کسانی که دو دز واکسن دریافت کرده اند و دو هفته از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته، ایمنی نسبی در برابر مرگ و میر دارند، واکسن به هیچ وجه مانع ابتلای کامل نمی شود؛ بنابر این افرادی که دو دز واکسن زده‌اند نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. 

وی با تاکید بر اینکه کسانی که یک دز واکسن زده‌اند به هیچ وجه ایمنی ندارند و حتما باید دز دوم را دریافت کنند، افزود: مهمترین تاثیر واکسن در پیشگیری از مرگ و میر است که اگر فردی بعد از تزریق هر دو دز واکسن مبتلا شود شدت بیماری، خفیف بوده و خطر مرگ و میر در آنها بسیار بسیار کمتر است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود:وضعیت استان در تزریق دز اول واکسن خوب است اما در تزریق دز دوم واکسن نسبت به میانگین کشوری، وضعیت خوبی نداریم، بنابراین درخواست می کنیم کسانی که نوبت دز دوم فرارسیده جهت تزریق واکسن اقدام کنند.

ارسال نظرات