خبرهای داغ:
شعبانی گفت: این هشدار جدی را می دهم، هر کسی از چارچوب قانون خارج شود با برخورد دستگاه قضا مواجه خواهد شد و هیچ تعارفی به ویژه با کسانی که عامدانه اقدام به تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب می نمایند نداریم.
کد خبر: ۹۳۸۲۴۲۵
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز با حضور اصحاب رسانه، نشست خبری رئیس کل دادگستری استان قزوین در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد.

شعبانی رئیس کل دادگستری در این نشست ضمن تبریک پیشاپیش میلاد پرنور پیامبر اعظم و هفته وحدت، با اشاره به نقش تقوا در ایجاد جامعه سالم بیان کرد: فارغ از شغل و منصب و جنسیت و نژاد در هر زمان و مکان تقوا محور تمام فعالیت های انسان باید باشد و این تکلیفی که خداوند بر عهده انسان قرار داده تا تقوایی الهی رعایت شود که معنای آن از نگاه علما، اتیان واجبات و ترک محرمات است. دامنه تقوا گسترده است و همه ابعاد زندگی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دستگاه قضا و رسانه گفت: ارتباط تنگاتنگ با اصحاب رسانه برای ما اهمیت دارد و این ارتباط به لحاظ مقتضای حرفه و شغل رسانه، اهمیت بیشتری می یابد لذا به دنبال ایجاد ارتباط مستمر با قشر رسانه هستیم. یکی از مهمترین عواملی که مربوط به استحکام هر نظامی است اعتماد مردم کشور است و لذا باید ارتباط با اصحاب رسانه که دغدغه مند جامعه هستند نزدیکتر باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر در کشور قانون هر چه بیشتر رعایت شود به همان میزان مشکلات کشور کاهش می یابد. اجرای قانون فرد و جایگاه نمی شناسد. همه ما مجری قانون هستیم و در اجرای قوانین بایستی نهایت اهتمام از سوی همه در اجرای قانون داشته باشیم و مراقب باشیم تا قانون را در رفتار و گفتار زیرپا نگذاریم.

شعبانی عنوان کرد:ما این نگاه را داریم که با اصحاب رسانه ارتباط دوسویه داشته باشیم. این ارتباط موجب می شود تا با هم افزایی به مشکلات جامعه رسیدگی کنیم. این آمادگی را داریم تا با زمان بندی منظم و مستمر به طور مستقیم با اصحاب رسانه ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: گاهی ما می بینیم که برخی رسانه ها اخباری را منتشر می کنند که از اساس کذب است. انتشار خبر کذب با عنوان نشر اکاذیب جرم است و این امر باید مورد نظر رسانه ها قرار گیرد. این هشدار جدی را می دهم که همه باید تابع قانون باشند و هر کسی از چارچوب قانون خارج شود با برخورد دستگاه قضا مواجه خواهد شد و هیچ تعارفی با فرد خاطی نداریم به ویژه کسانی که عامدانه اقدام به تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب می نماید و کسی که از قانون حمایت نماید، ما نیز از وی نهایت حمایت را می کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها