استان اردبیل یکی از استان های چهار فصل کشور است که محورهای توسعه ان بیشتر در زمینه توریسم،گردشگری،صنعتی،دامی و کشاورزی است.
کد خبر: ۹۳۸۲۴۴۶
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

استان اردبیل پیشرو در صنعت باغی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، وجود آب و هوای مناسب،خاک حاصلخیز و رود پرآب ارس در شمال استان سبب نقش آفرینی استان اردبیل در بخش کشاورزی کشور شده است. و حال حاضریکی از قطب های کشاورزی کشور بوده و بیش از 72نوع محصول زراعی و باغی در این استان تولیدمی شود.

روستای نمهیل یکی از مناطق کشاورزی بوده ودر جنوب استان اردبیل واقع شده است.عمدتا محصولات باغی بویژه محصول انار در این روستای سرسبز کشت می شود.انار یکی از محصولات سرشار از ویتامین است.که برای آشنایی با محصول انار و روستای نمهیل مهمان مردم خونگرم این روستا شدیم.و از نزدیک درجریان برداشت محصول انار و مشکلات باغداران این منطقه قرار گرفتیم.

احمدی یکی از باغداران روستای نمهیل  در گفتگو با گزارشگر ما اظهار کرد:بدلیل وجود شرایط جغرافیایی مناسب محصولات این منطقه از رنگ و طعم بسیار خوبی برخوردار بوده ودر سطح کشورزبان زد عام و خاص است.

وی ادامه داد:در فصل پاییز ما نسبت به برداشت محصول انار اقدام کرده و به بازار های کشور عرضه می کنیم.همچنین با کمک بانوان روستا از محصولات برداشت شده برای تولید رب انار اقدام می کنیم.

آقای حاتمی نیز یکی از باغداران مسن این روستا با اشاره به عدم حمایت دولت برای توسعه باغات این منطقه،تصریح کرد:یکی از مشکلاتی که ما در این منطقه با آن دست و پنچه نرم می کنیم نبود آب کشاورزی است.که اگر دولت در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشد.و مشکل آب کشاورزی این روستا را برطرف سازد.ما کشاورزان و باغداران این منطقه قابلیت افزایش تولید محصولات باغی را دارا هستیم.

یوسفی کارشناس مسایِل تغذیه نیز در گفتگوبا خبرنگار ما با اشاره به اینکه محصول انار یکی از میوه های ذکر شده در قران کریم است.،خاطر نشان کرد:در منابع علمی انار یکی از محصولات دارای خاصیت ویژه برای انسان است. و بدلیل خاصیت خونسازی یکی از محصولاتی است که مورد توصیه پزشکان بوده و به همین جهت از هموطنان عزیز تقاضامندیم برای سلامتی بیشتر از این محصول در فصل خود استفاده کنند.

روستای نمهیل در 140 کیلومتری مرکز استان اردبیل واقع شده و از توابع بخش هشتجین شهرستان خلخال است.

خبرنگار:میلاد نوری

ارسال نظرات