خبرهای داغ:
مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: طبق ابلاغیه جدید در کل استان باید کانون های بسیج پیشکسوتان تشکیل شود که تمام پیشکسوتان بسیجی کشوری، لشکری و همه اقشار مردمی را شامل می شود.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۰۲
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

سرهنگ پاسدار محمدرضا زهرایی مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: پیشکسوتان، امروز تاریخ مجسم انقلاب و دفاع مقدس و گنجینه‌ای تمام‌نشدنی برای نظام هستند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ این افراد و کرامت آن‌ها و بحث نقش‌آفرینی آنان در ادامه راه کشور، جزء دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و اصلا فلسفه تشکیل سازمان بسیج پیشکسوتان در ۹ سال پیش همین دغدغه‌ بوده است.

زهرایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را سازماندهی و برای نیازهای انقلاب و کشور از آنها استفاده کنیم افزود: پنج کانون فعال بسیج پیشکسوتان در شهرستانهای بیرجند، قاین، فردوس، بشرویه و طبس داریم. 

وی عنوان داشت: تا کنون جامعه هدف ما از نیروهای مسلح بوده است و طبق ابلاغیه جدید در کل استان باید کانون های بسیج پیشکسوتان تشکیل شود که تمام پیشکسوتان بسیجی کشوری، لشکری و همه اقشار مردمی را شامل می شود.

 مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: نقشه راه 5ساله طرح اعتلای بسیج پیشکسوتان، طرح پردیس پیشکسوتان و پاتوق پیشکسوتان را در برنامه داریم.

وی از مشارکت پیشکسوتان بسیجی در طرح شهید سلیمانی و رزمایش کمکهای مومنانه خاطرنشان کرد: طرح وابستگان کانون برای پیشکسوتان بسیج و سپاه اجرا می شود به منظور ثبت نام از فرزندان پیشکسوتان برای شرکت در «دفاع زیستی» دوره ای برای تزریقات و واکسن است که ثبت نام و اسامی به بسیج جامعه پزشکی ارسال می شود.

زهرایی اظهار داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس ذخایر انقلاب اسلامی هستند؛ کسانی که در هشت سال جنگ تحمیلی جانانه با دشمن جنگیدند و پیروز شدند ما مدیون آنها هستیم و دوران حیات آنها سراسر مایه خیر و برکات است.

وی ادامه داد: پیشکسوتان، بازنشستگان نیستند بلکه وابستگان نظام و کوله بار تجربه هستند و در کشاکش سختی ها که کشور به وجود آنها نیازمند است بار مشکلات را بر دوش می کشند. همواره در بلایا و حوادث طبیعی کسانی که پای صحنه آمدند و نقش آفرینی کردند پیشکسوتان دفاع مقدس هستند و چه بهتر که برای ادامه حرکت جامعه و برافراشته نگه داشتن پرچم نظام اسلامی، از تجربیات و حضور آنها در تمام صحنه ها استفاده کنیم.

مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه از آنجایی که حماسه‌سازان اصلی دفاع مقدس رزمندگان و مردمی بودند که در ایام سخت نقش‌آفرینی کردند، تجلیل از آنها یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هاست گفت: با همکاری حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تا پایان سال از 6هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان تجلیل خواهد شد که شروع آن از هفته دفاع مقدس بود که از این تعداد هزار نفر از نیروهای مسلح و 5هزار نفر بسیجی از سایر دستگاه ها هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها