خبرهای داغ:
رئیس کمیته داوران سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور؛
دکتر حکیما گفت: در بخش ادبی در مجموع ۱۹۰ اثر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور نفرات برگزیده هر استان، دریافت شده و داوری خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۸۲۵۳۶
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

 

دکتر حسن حکیما رئیس پردیس شهید رجایی قزوین و رئیس کمیته داوران سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور بیان کرد: سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در بخش داوری از امروز در جریان بوده و تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و نتایج این جشنواره پس از داوری ها مشخص شده و در روز اختتامیه جشنواره در روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

راهیابی ۱۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

وی گفت: امروز در بخش ادبی و معارفی، داوری آغاز شده که بخش ادبی شامل داستان نویسی، شعر، نمایش و فیلنامه، قصه گویی و آئین سخنوری با مجموع ۱۹۰ اثر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور نفرات برگزیده هر استان دریافت شده و داوری خواهد شد.

دکتر حکیما اظهار کرد: از این تعداد، ۴۵ اثر در بخش داستان، ۴۵ اثر در بخش شعر، ۲۰ اثر در بخش نمایش، ۲۰ اثر در بخش فیلمنامه نویسی، ۳۰ اثر در بخش قصه گویی و ۲۰ اثر در بخش آئین سخنوری می باشد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان قزوین در ادامه عنوان کرد: بخش معارفی، در دو بخش پژوهشی شامل مقاله نویسی، تلخیص و نقد کتاب در بخش نهج البلاغه و نهج الفصاحه می باشد. همچنین در بخش آوایی که در زمینه قرائت، تواشیح، تجوید، حفظ قرآن از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به مدت سه روز برگزار می شود که بخشی از آن به صورت آنلاین و سامانه های مجازی آثار خود را ارایه می دهند و داوران در دانشگاه فرهنگیان قزوین آثار ارایه شده را ارزیابی می کنند.

«ایده شو»، بخش جدید جشنواره در حوزه استارت آپ های قرآنی

رئیس پردیس شهید رجایی قزوین در ادامه افزود: فردا بخش هنری و تولید اپلیکیشن داوری خواهد شد که شامل بخش های مختلف همچون فیلمنامه و نمایشنامه نویسی، طراحی پوستر و بخش های مختلف هنری و در بخش اپلیکیشن نیز تولید نرم افزار، و بخش مستقل «ایده شو» مربوط به استارت آپ های قرآنی می باشد که شامل ایده های جدید قرآنی در انواع نرم افزار، طراحی و ایده های جدید می باشد که بخش جدید جشنواره بوده و جمعا حدود ۲۰ اثر در این زمینه ارائه شده است.

وی اظهار داشت: روز دوشنبه هفته آینده داوری ها به پایان می رسد و روز سه شنبه نتایج اعلام خواهد شد و روز چهارشنبه در اختتامیه دانشگاه با حضور ۶ استان به دلیل محدودیت های کرونایی و مسوولان استانی و کشوری اسامی اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته داوران سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در ادامه بیان کرد: داوری طوری طراحی شده که دقت عمل لازم را داشته باشد و افرادی که شایستگی لازم را کسب کرده اند، انتخاب شوند و همچنین برگزیدگان دانشگاه فرهنگیان در سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با سایر دانشجویان دانشگاه های دیگر کشور وارد رقابت شده و به صورت کشوری به رقابت می پردازند.

برتری دانشگاه فرهنگیان در دوره های پیشین جشنواره

دکتر حکیما اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در سال های گذشته در مسابقات کشوری حائز رتبه های بسیار خوبی بوده و ما در هر دوره رقابت بسیار خوبی با سایر دانشگاه های کشور داشته است. نکته مهم این است که دانشگاه فرهنگیان از لحاظ برگزاری این جشنواره، یکسال از سایر دانشگاه های کشور جلوتر هستیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، دانشگاه فرهنگیان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی این جشنواره را در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار کرد.

وی افزود: جشنواره های فرهنگی به صورت کشوری برگزار می شود و با نوع آوری دانشگاه فرهنگیان، این مسابقات با عنوان جشنواره فرهنگی قرآن و عترت به صورت تخصصی برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها