حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نباید اجازه داد که دوگانگی رفتار بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد، گفت: گر فرهنگ دینی و اسلامی به طور صحیح در سطح جامعه نهادینه شود، به طور قطع آسیب های اجتماعی در سطح جامعه به حداقل می رسد.
کد خبر: ۹۳۸۲۸۰۸
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در هشتاد و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، با گرامیداشت هفته کودک و هفته کتابخوانی، اظهار کرد: انتظار می رود که پیشنهادهایی در راستای اصلاح فرهنگ در شورای فرهنگ عمومی  استان مطرح شود که این طرح ها بتواند در سطح ملی نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه انتظار می رود بر اساس آنچه که مربوط به رفتار،هنجارها، باورها و اعتقاد انسان به ارزش های دینی و اسلامی وجود دارد پیشنهادهای سازنده به مناسبت گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی توسط دستگاه های اجرایی استان مطرح و ارائه شود.

وی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ زیربنای توسعه و مبنای فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است، افزود: اگر فرهنگ دینی و اسلامی به طور صحیح در سطح جامعه نهادینه شود، به طور قطع ناهنجاری های و آسیب های اجتماعی که در سطح جامعه وجود دارد، به حداقل خواهد رسید.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی و اصلاح فرهنگ به طور قطع زمان بر است و مجموعه های متعددی  بر روی آن تاثیرگذار است، یادآور شد: رفتار عملی مسئولان و کارگزارن  نقش مهمی در زمینه فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگی در سطح جامعه دارد که لازم است مسئولان به این امر مهم توجه بیشتری نشان دهند.
حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه شروع کار فرهنگی برای فرهنگسازی در هر حوزه ای باید از کودکان و نوجوانان باشد، افزود: روایات دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) بر توجه بر آموزش و فرهنگ سازی از دوران کودکی افراد جامعه توصیه دارند، حتی توصیه هایی هم در مورد رعایت موارد دینی و فرهنگی حتی در زمانی که کودک در شکم مادر است در دین مبین اسلام وجود دارد.

وی ابراز کرد: تاکید بر آموزش کودکان و رویکردی که در مهدهای کودک وجود دارد برای تربیت صحیح و سرمایه گذاری در زمینه آموزش کودکان باید مورد توجه باشد، حتی ممکن است انیمشنی که کودکان می بینند، رفتار کودکان را تغییر دهد و لازم است که در این زمینه نیز مراقبت های ویژه ای صورت گیرد، اینکه انیمیشن در استان ایلام تولید شود خیلی خوب است که متناسب با فرهنگ بومی و با اهداف انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رفتار عملی مسئولان و کارگزارن بسیار مهم است، گفت: نباید اجازه داد که  دوگانگی رفتار بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد، مسئولان باید با رفتار عملی خود نشان دهند که دو گانگی بین مردم و مسئولان وجود ندارد و به عنوان قشری از مردم که متمایز هستند دیده نشوند.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: بر روی این دو اصل کودک و رفتار عملی مسئولان باید سرمایه گذاری شود، تربیت و تغییر رفتار فرهنگی  برخاسته از آن، فرهنگی است که رفتار در جامعه را بر اساس آنچه که اسلام مشخص کرده است، تنظیم می کند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات