زاهدان/ مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع حقابه هیرمند، انتقال آب چاه نیمه‌ها و بهره برداری از آب چاه‌های ژرف در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۱۲
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین مشکل امروز استان موضوع کم آبی و خشکسالی است و باید در خصوص تامین آب، اقدامات جدیدی از جمله بهره برداری از آب چاه های ژرف و انتقال آب از دریای عمان را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه موضوع حقابه هیرمند، انتقال آب چاه نیمه ها و بهره برداری از آب چاه های ژرف در دست اقدام است خاطرنشان کرد:بهره‌برداری از چاه سوم آب ژرف تا آخر مهرماه عملیاتی خواهد شد و با توافقی که با وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام شده مقرر گردید؛ چاه های ژرف به سرعت گسترش یابد که با توجه به فراخوان عمومی امیدواریم سرمایه‌گذاران در این بخش فعال شوند.

وی افزود: اساسی ترین کار برای تامین آب مورد نیاز استان که ظرفیتهای استان در بخش کشاورزی و دامداری را هم محقق می‌کند؛ انتقال آب دریای عمان است که باید هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

حسین مدرس خیابانی گفت: همچنین تکمیل پروژه‌های بخش راه؛ اعم از پروژه‌های جاده‌ای، ریلی و تکمیل جاده‌های فرعی و روستایی و اتصال استان به کریدور شرق و غرب در اولویت کار استان قرار خواهدداشت.

وی اضافه کرد: استان پهناور سیستان و بلوچستان با بیش از ۱۶۰۰کیلومتر مرز آبی و زمینی نیازمند داشتن راه‌های دسترسی مناسب و استاندارد است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان ادامه داد: با کمبود منابع مالی در کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان روبرو هستیم؛ اما بن‌بستی در کشور وجود ندارد و باید تلاش کنیم با بسیج امکانات و تدارک منابع مالی پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم.

مدرس خیابانی گفت: معتمدین و متنفذین با استفاده از نفوذ کلام و اعتمادی که مردم با آنان دارند، دولت مردمی را جهت جذب سرمایه گذار و برون رفت از این شرایط یاری کنند.

استاندار با بیان ظرفیت ها و قابلیتهای استان در بخش‌های کشاورزی، باغداری، پرورش محصولات گرمسیری، دامپروری، آبزی پروری و صنایع و معادن گفت: در بخش صنعت استان گرفتارِ نبود زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز و فیبر نوری است.

وی افزود: بنیه استان به لحاظ صنعتی بسیار ضعیف است، لذا باید تلاش کزد؛ ضمن حمایت و حفظ واحدهای صنعتی موجود با ایجاد زیرساخت، اشتغال پایدار بخش صنعتی برای جوانان ایجاد شود و مرزبانان اصلی این استان که مردم هستند، مجبور به مهاجرت از استان نشوند.

 
ارسال نظرات