برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اولویت ناجاست

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با اشاره مطالبه رهبری در خصوص اقتدار و قوی بودن نیروی انتظامی گفت: یکی از اولویت‌های ناجا برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی بوده که این موضوع از مطالبه به‌حق مردم گیلان است و ناجا در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۵۵
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عزیزالله ملکی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت شهدای ناجا و با اشاره به تفقد رهبر معظم انقلاب از پرسنل نیروی انتظامی اظهار کرد: ناجای قوی و مقتدر یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از نیروی انتظامی است لذا نیروی انتظامی با توجه به منویات رهبری و مطالبه جدی ایشان و همچنین ارتقای رضایتمندی شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمت بی‌منت به مردم یکی از ویژگی‌های پلیس انقلابی و جهادگر است، گفت: پلیس هوشمند در ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار مؤثر بوده و در دو سال گذشته شعار هوشمندی پلیس به‌عنوان یکی از اولویت سازمان در دستور کار قرار گرفت که این موضوع منجر به ارتقاء هوشمندی در بدنه نیروی انتظامی شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان با اشاره به تلاش‌های پرسنل خدوم ناجا در حوزه‌های مختلف ازجمله مرزبانی افزود: یکی از اولویت‌های ناجا برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی بوده که این موضوع از مطالبه به‌حق مردم گیلان است و ناجا در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

ملکی با تأکید بر فعالیت ناجا در طول ۱۸ ماه گذشته که استان گیلان با وضعیت کرونا درگیر بوده است، بیان کرد: برخورد قاطع با احتکارگران، ضدعفونی معابر و انجام مأموریت در رعایت محدودیت ترافیکی از اقدامات مهم ناجا در مدت درگیری کشور با کرونا بوده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه از ۱۰۰ هزار واحد صنفی بازدید به‌عمل‌آمده که بیش از دو هزار واحد صنفی متخلف، توسط پلیس پلمپ شده است، گفت: حدود ۵۰۰ هزار خودرو نیز به علت عدم توجه به ممنوعیت‌های تردد کرونایی اعمال قانون شدند.

ملکی از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات در هفت ماه گذشته خبر داد و افزود: در بحث مصدومان ناشی از تصادفات نیز آمارها نشان از کاهش ۱۸ درصدی بوده و در بحث جرائم نیز دو درصد کاهش جرائم در گیلان ثبت شده و بیش از هزار و ۴۰۰ شبکه جعل و کلاه‌برداری در گیلان نیز منهدم و ۹۵۲ نفر نیز توسط پلیس دستگیر شدند.

وی برخورد جدی باکسانی که در حوزه مواد مخدر تحرک داشتند را از مطالبات جدی مردم گیلانیان دانست و خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۷ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده به مواد مخدر توسط پلیس اجراشده و افزایش ۱۳ درصدی انهدام نیز در گیلان اتفاق افتاده است.

فرمانده ناجا گیلان با تأکید بر برخورد قاطع پلیس با پدیده قاچاق به‌عنوان اولویت مهم ناجا افزود: در طول هفت ماه گذشته افزایش ۶۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق را در سطح استان شاهد بودیم و افزایش ۲۷ درصدی کشف سلاح‌های غیرمجاز نیز در استان انجام‌گرفته است.

ملکی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر در حوزه توزیع مواد مخدر توسط پلیس دستگیر شده‌اند، گفت: بیش از ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در هفت ماه گذشته کشف‌شده و تلاش پلیس برای پاک‌سازی در این حوزه ادامه دارد.

ملکی از افزایش ۲۷ درصدی کشف سلاح غیرمجاز در سطح استان خبر داد و افزود: هزار و ۶۷۰ مورد از تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۱۰ پلیس در طول ۷ ماه گذشته منجر به عملیات شده است و مصالح بیش از پنج هزار پرونده در کلانتری‌های استان نیز از اقدامات خوب پرسنل ناجا در هفت ماه گذشته می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار