خبرهای داغ:
ارشد روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل:
تبریز- ارشد روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل گفت: سازمان عقیدتی سیاسی عامل مکتبی شدن ارتش است و عقیدتی سیاسی روح ایمان را در دل ارتش جمهوری اسلامی ایران دمید و به آن حیاتی دوباره بخشید.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۲۲
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام کاظم محمدی در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی یگان‌های ارتش مستقر در تبریز، با اشاره به ۲۴ مهر سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار داشت: سازمان عقیدتی سیاسی عامل مکتبی شدن ارتش است و عقیدتی سیاسی روح ایمان را در دل ارتش جمهوری اسلامی ایران دمید و به آن حیاتی دوباره بخشید.

وی افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتشی که از زیر دست برخی فرماندهان طاغوتی خارج شده بود نیازی به یک پاکسازی اساسی، نوعی تحول و تولدی دوباره داشت. اینجا بود که امام بزرگوار امت، حضرت امام خمینی (ره)، دستور به تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی داد و در مقابل فتنه‌گران و دشمنان اسلام و انقلاب که بر انحلال ارتش پافشاری می‌کردند، ایستاد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با تاکید بر حضور پررنگ و غیر قابل انکار کارکنان عقیدتی سیاسی در هشت سال دفاع مقدس، گفت: همانگونه که گفتیم وظیفه اصلی عقیدتی سیاسی مکتبی کردن ارتش و کار فرهنگی بود؛ اما این گونه نبوده که خود را از مهلکه‌ها کنار بکشد؛ چنان که در هشت سال جنگ تحمیلی تنها در شمال غرب کشور چهار روحانی شهید داریم و روحانیون ارتشی و کارکنان عقیدتی سیاسی همواره در جبهه‌ها حضور داشته و به وظایف بالفطره خود با جدیت تمام عمل می‌کردند.

وی تاکید کرد: با فضل خداوند ما ارتشی الهی و مکتبی داریم که بر صراط حق و با مشی خداجویانه در حال حرکت و پیشرفت به سمت اهداف خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ اما اگر بخواهیم ریشه‌یابی کنیم که کدام عامل موجب این تغییر عمده در ارتش پیش از انقلاب و پس از انقلاب شد، قطعا پاسخ ما در حضور عقیدتی سیاسی خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی افزود: بحمد‌الله در عقیدتی سیاسی ارتش در این منطقه، از آغاز کارهای بسیار بزرگی انجام شده است. تربیت و تعلیم دینی کارکنان، شناسایی کارکنان بااستعداد در زمینه‌های قرآنی، تربیت و تعلیم اصول و قواعد قرائت به کارکنان وظیفه و پایور، تشکیل دوره‌های افزایش دانش سیاسی برای کارکنان، تشکیل جلسات توجیهی و آموزشی شیوه زندگی اهل بیت(ع) به کارکنان، برگزاری منظم نماز جماعت در یگان‌ها و... تنها بخش کوچکی از تلاش‌های مجموعه عقیدتی سیاسی‌های یگان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها