خبرهای داغ:
استاندار قزوین در آئین اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران؛

استان قزوین در بعد ظرفیت های فرهنگی محدود است

جمالی پور گفت: استان قزوین در بعد ظرفیت های فرهنگی از یک فقر بزرگ رنج می برد. متاسفانه علیرغم ظرفیت های موجود، هنوز یک تالار و امکان ظرفیتی در استان قزوین وجود ندارد.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۶۹
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در ائین اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محوطه عمارت کلاه فرنگی قزوین برگزار شد بیان کرد: قزوین از پایگاه های مهم فرهنگ و ادب کشور است و ظرفیت بزرگی در این حوزه در خود جای داده است آنچنان که هشت هزار تاریخ و تمدن را در خود جای داده و آثار آن در همه استان نمایان است.

وی گفت: استان قزوین این افتخار را داشته که یک دوره پنجاه ساله پایتخت ایران باشد و در عرصه سیاسی کشور نقش داشته و بزرگان زیادی در این شهر و دیار حضور داشته و آثار مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشور داشته اند و اصفهان امروز مدیون قزوین دیروز است چرا که داشته های قزوین از قزوین به اصفهان منتقل شد و همه نمادها در فضایی بزرگتر بازسازی و ایجاد شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: در حوزه تاریخی، قزوین از جایگاه برجسته ای برخوردار است اما متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت بهره مند شویم و بیشتر نمای صنعتی قزوین در اذهان ایجاد می شود اما متاسفانه در خلق درآمد مردم و ایجاد بسترهای فرهنگی استان نتوانستیم به پیشرفتی دست یابیم.

جمالی پور عنوان کرد: با نگاهی به پیکره قزوین می توان دریافت که این استان مرکز علم و ادب بوده از جمله ظرفیت های بزرگی از حوزه های علمیه، با ۷۰۰ سال سابقه توانسته شخصیت های بزرگی همچون شیخ بهایی را تربیت کند و امروز ما مفتخر هستیم قزوین عنوان پایتخت خطاطی را کشور به خود اختصاص داده و عالمان بزرگی را در حوزه علمیه کشور تربیت کرده است.

وی افزود: اسلام نقش بی بدیلی در پرورش هنر ایرانی داشته و هنر ایرانی اسلامی امروز به عنوان یک ظرفیت بزرگ ایجاد شده و در قزوین خطاطان بزرگی در این مکتب پرورش یافته اند.

مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: استان قزوین در بعد ظرفیت های فرهنگی از یک فقر بزرگ رنج می برد. متاسفانه علیرغم ظرفیت های موجود، هنوز یک تالار و امکان ظرفیتی در استان قزوین وجود ندارد و این تالار با یک پیشرفت بیست درصدی پس از دوازده سال همچنان نیمه کاره مانده و این امکان فراهم نشده است.

جمالی پور اضافه کرد: در حوزه حمایت از هنرمندان، با توجه به اینکه برخی عمر خود را در این عرصه گذاشتند اما هنوز هیچ خدمات مناسبی ارایه نشده و لازم است تا در قالب های مختلف با حمایت دولت از هنرمندان، در بسترهای مختلف این قشر تاثیرگذار بهره مند شوند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار