خبرهای داغ:
سردار آتانی گفت: علیرغم رسالت های خاص هر یگان، مأموریت های مشترک زیادی می تواند بین سپاه و ارتش ایجاد و اجرا شود و ضرورت اول این دوران طلایی انقلاب اسلامی، خدمت به مردم عزیز است.
کد خبر: ۹۳۸۳۶۵۷
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فرمانده و معاونین تیپ شهید صفوی لشگر ۱۶ زرهی قزوین در راستای ایجاد گروه های جهادی مشترک بین ارتش و سپاه استان با سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

لشگر ۱۶ زرهی قزوین دوشادوش سپاه در روزهای سخت، اقدامات مهمی اجرا کرد

سردار رفیعی آتانی، در این دیدار با اشاره به جایگاه لشگر ۱۶ زرهی و تیپ شهید صفوی بیان کرد: استان قزوین سالیان سال با تیپ شهید صفوی و بلند آوازی های این تیپ آشناست چرا که جزو اولین یگان های است که با آغاز جنگ تحمیلی، لشگر ۱۶زرهی قزوین، پرتوان و با آمادگی کامل در صحنه نبرد حاضر شد و در چند سند دفاع مقدس به روشنی در چند تحلیل مقام معظم رهبری از لشگر ۱۶ زرهی قزوین نام برده شده و از این لشکر اختصاصا با بیان نام، تجلیل کرده است.

وی گفت: فرماندهان و رزمندگان و شهیدان عزیزی لشکر ۱۶ زرهی قزوین، دوشادوش سپاه و بسیج و در آن زمان نیروهای ژاندارمری، برای روزهای سخت این مردم کارهای بزرگی کرده اند و خوشحالیم در استانی زندگی می کنیم که یگان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در آن حضور دارند. لشگر ۱۶ زرهی قزوین جزو یگان های پرقدرت ارتش است که در استان قزوین مستقر است و این از نقاط قوت استان قزوین محسوب می شود.

خدمت به مردم مهمترین ضرورت دوران طلایی انقلاب است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ضمن اشاره به اینکه مأموریت های مشترک زیادی بین سپاه و ارتش می توان اجرا کرد، افزود: علیرغم رسالت های خاص هر یگان، مأموریت های مشترک زیادی می تواند بین سپاه و ارتش ایجاد و اجرا شود و ضرورت اول این دوران طلایی انقلاب اسلامی، خدمت به مردم عزیز است آنچنان که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید یکبار دیگر طعم شیرین نظام اسلامی را به کام مردم بچشانیم و مردم عزیز لذت نظام اسلامی را همچنان که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس لمس کردند امروز نیز به همان لذت دست یابند.

سردار آتانی در ادامه اظهار کرد: یکی از دستاورد و شیرینی های نظام جمهوری اسلامی امنیت است که برای همه روشن و مبرهن است و این اقتدار را کسی نمی تواند زیر سوال ببرد و در مقایسه با کشورهای مختلف، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که تمام مرزهای آن در اختیار خودش بوده و برای تصمیم گیری امنیت کشور از هیچ شخصی اجازه گرفته نمی شود و همین امنیت مستقل مورد تایید دشمنان و منتقدان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جمهوری اسلامی برای امنیت خود وابسته به هیچ قدرتی در جهان نیست

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مسائل استقلال امنیتی، فرهنگی و سیاسی خود، از کسی اجازه نمی گیرد. ایران اسلامی در دنیا تاثیرگذار است اما هرگز تأثیرپذیر نیست و این از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است که مردم آن را به خوبی درک می کنند و درک این خدمت بی منت برای مردم بسیار شیرین و لذت بخش است.

مقام ارشد نظامی استان قزوین در ادامه با اشاره به جایگاه نیروهای مسلح در نگاه مردم اضافه کرد: مردم به لباس هایی که بر تن نیروهای مسلح است اعتماد دارند و با نگاه اعتماد به نیروهای مسلح، هر کجا که مشکل و سختی برای مردم پیش آید، بر این اصل معتقد هستند که با حضور نیروهای مسلح این مشکل برطرف می شود. نمونه این نگاه اعتماد، سیل خوزستان است که با حضور نیروهای مسلح به بهترین شکل مدیریت شد و فرزندان ارتش و سپاه صحنه های بسیار زیبایی را خلق کردند.

میدان مشترک خدمات سپاه و ارتش، امیدآفرینی برای مردم است

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، با اشاره به حضور نیروهای ارتش مقتدر در سوریه و مقابله با داعش تصریح کرد: حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه و مقابله با داعش، بازتاب بسیار زیادی داشت و تصمیم ارتش برای حضور در این مناطق، از ارزش بسیار زیادی برخوردار بود که علاوه بر حفاظت از مرزهای داخلی، در بین میدان رزم با داعش، مقتدرانه حاضر شد و این حضور مقتدرانه پیام های بسیاری داشت. امروز نیز می خواهیم این میدان مشترک ارتش و سپاه را دوباره با همان نگاه مهربانانه برای مردم عزیز نمایان سازیم.

وی افزود: مأموریت های سپاه، کف میدان بوده و در دورترین روستاها، سپاه دارای حوزه و پایگاه بوده و گستردگی بسیج در همه نقاط، مشهود است. دو قرارگاه بزرگ بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه توسط سپاه سازماندهی شده و بنای ما در خدمت به مردم چند اصل است.هرکجا که سپاه برای خدمت حاضر می شود برای حفظ حرمت و جایگاه مردم، آنها را مجری آن خدمت معرفی می کنیم و این امر برای همراهی مردم است.

فرهنگ خدمت رسانی سپاه و بسیج، موجب امیدآفرینی در بین مردم شده

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: اولین اصل ما این است که از ظرفیت مردمی استفاده کنیم و دومین اصل استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج و سومین اصل پای کار آوردن دستگاه های متولی است. فرهنگ خدمت رسانی سپاه و بسیج، موجب امیدآفرینی در بین مردم شده و بی شک همکاری سپاه و ارتش در خدمت رسانی به مردم عزیز، موجب افزایش این اعتماد می شود.

سردار آتانی بیان کرد: سپاه و ارتش در کنار یکدیگر هستند و مأموریت های ذاتی آنها در ایجاد امنیت در مرزها گویای این امر مهم است. این همکاری و در کنار یکدیگر بودن نیروهای مسلح، پیام های مهمی برای مردم دارد و مردم به یک امنیت و ارامش قلبی می رسند. وجود گروه های جهادی بسیج و ارتش در اجرای پروژه های محرومیت زدایی، بازتاب های زیادی در الگوسازی فرهنگی برای همبستگی در جامعه دارد. لذا لازم است این همکاری های نیروهای سپاه و ارتش و نیروی انتظامی به صورت رسانه ای برای جامعه بیان شود.

در بزنگاه ها، صلابت ارتش، غرور مردم است

وی اضافه کرد: ما در سیل، رفع محرومیت ها، در میدان نبرد و هر عرصه ای که قرار است برای مردم عزیز جانفشانی کنیم، در کنار یکدیگر هستیم و این همبستگی موجب رنجش دشمن است. هیمنه و صلابت ارتش در برابر دشمنان باید حفظ شود اما در برابر مردم، خضوع ارتش، همچون صحنه ای که برادر ارتشی در سیل خوزستان خلق کرد، موجب قوت قلب مردم است و در بزنگاه ها، صلابت ارتش، غرور مردم بوده و مورد اعتماد مردم است.

سردار آتانی در پایان با اشاره به اقدامات سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی ارتباط مستقیم با دستگاه های اجرا داشته و نیز با توجه به امکانات موجود، شناخت بسیار خوبی نسبت به ماموریت ها دارد و پروژه های بسیار خوبی اجرا کرده است. بنای بسیج سازندگی کمک به دستگاه های مجری است که در این راستا بسیار موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها