خبرهای داغ:
همدان-مجمع فاطمی و علوی سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۸۳۶۶۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجمع فاطمی و علوی سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» آیه ۱۰۳ آل عمران

وجود نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، بزرگترین مایه‌ی وحدت در همه‌ی ادوار اسلامی بوده است و امروز هم می‌تواند باشد. حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ۱۳۶۸/۷/۲۴

همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خدا و به ابتکار امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی، هفته وحدت برگزار می‌شود تا مسلمانان به جشن و سرور بپردازند. این گام مثبت از طرف امام راحل در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارایه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان بود که در تمام مسائل عمده اختلافی بیندیشند و راه‌های وحدت و اتفاق را جست وجو کنند نه اینکه بکوشند تا نقاط اختلاف را از لابه لای کتاب‌ها و از گذشته تاریخ متلاطم که حاوی برخوردها و تضادها است، بیرون بکشند و هر مساله جزیی را بزرگ‌نمایی کنند زیرا که این راه امت اسلامی را متفرق‌تر و در برابر دشمنان ناتوان‌تر می‌کند. امام خمینی(ره) که از روز نخست پایه دعوت و نهضت خود را بر وحدت ملت ایران و امت اسلام بنا نهاد و همواره در پی یافتن راه‌های وحدت بود با این ابتکار به همگان درس داد تا ما از او تعلیم بگیریم.

ایام باشکوه میلاد نبی‌ مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، بشارت بخش عالمیان برای ورود به دوران باشکوه و بالندگی ایمان و اهل ایمان در جهان است. با نگاهی به آموزه‌های الهی در قرآن و سیره پیامبر اعظم و اولیاء خدا و تجارب تاریخی، این حقیقت را در می‌یابیم که امت اسلام برای حفظ و بقاء خود و برای بازیابی عظمت و اقتدار خویش یک راه بیشتر ندارد و آن اعتصام به حبل الهی و پرهیز از تفرقه و محور قرار دادن آیه ۲۹ سوره فتح «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» است.

جا دارد به بهانه هفته وحدت، همه‌ امت‌ اسلامی، هر یک به تناسب درک و معرفت خـود، ویژگی‌های پیامبر اعظم (ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان‌های تشنه را سیراب‌ سازند.

مجمع فاطمی و علوی استان همدان به عنوان نماینده همه دانش‌آموزان استان و همچنین دانش آموزان سراسر کشور، ضمن شادباش و تبریک این ایام، از امت بصیر و انقلابی ایران اسلامی و تمامی مسلمان جهان می‌خواهد تا با تفکر و تدبر و ذکر یاد شهید بین المللی مقاومت، حاج قاسم سلیمانی که به حق، شهید وحدت نیز بود، تمام همّ و غم خویش را در جهت ترویج وحدت در جهان اسلام و با پیروی شایسته از رهبر معظم انقلاب اسلامی که وحدت را فریضه ای الهی، فوری و استراتژیک دانسته بیش از پیش در اهتمام به وحدت اسلامی و ترویج و تبلیغ آن بکوشند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات