خبرهای داغ:
تبریز- دبیر هیات رییسه اتاق تبریز، تولید مشترک را از بهترین راه های گسترش همکاری‌های تجاری ایران و ترکیه دانست.
کد خبر: ۹۳۸۳۶۹۶
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، رضا کامی در دیدار با طاهر دینگیل، رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز در محل اتاق تبریز با اعلام آمادگی برای همکاری های همه جانبه و دوسویه گفت: هم اکنون سرمایه گذاران ترکیه ای در استان های مختلف و به خصوص استان آذربایجان شرقی مشغول فعالیت هستند که اتاق تبریز در ایجاد این رابطه دو سویه، نقش موثری داشته است. 

وی افزود: در سال‌های نه چندان دور، حجم تجارت دو کشور به بیش از ۲۲ میلیون دلار رسیده بود که مشکلات موجود سبب شد تا این رقم به هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین دو کشور، نرسد.

عضو هیات رییسه اتاق تبریز وجود تحریم ها را از جمله مشکلات موجود در تجارت بین دو کشور دانسته و گفت: مهم‌ترین مشکل در تجارت بین دو کشور، مشکل نقل و انتقال پول است.

وی همچنین بر وجود قرابت‌های فرهنگی و اجتماعی بین مردم دو کشور تاکید کرده و ادامه داد: تبریز در تجارت ایران با ترکیه، مرکزیت دارد و همواره روابط مستحکمی بین تجار تبریزی و ترکیه ای وجود داشته است. 

کامی بهترین راه گسترش همکاری‌های تجاری بین دو کشور را همکاری برای تولید مشترک دانسته و  بر لزوم  ارائه و آموزش قوانین لازم به تجار جهت آگاهی هرچه بیشتر آنان از مقررات تجارت در طرف مقابل تاکید کرد. 

دبیر هیات رییسه اتاق تبریز همچنین خواستار رسیدگی به مشکلات موجود در مرز بازرگان و ارجاع این مشکلات به مقامات آنکارا شد.

تجار دو کشور باید برنامه بلند مدت برای تجارت دوسویه داشته باشند

طاهر دینگیل، رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اتاق تبریز، وجود بیماری کرونا را یکی از دلایل کاهش تبادل و پذیرش هیات های تجاری بین دو طرف دانسته و گفت: هم اکنون با بازگشایی مرزها، امکان اعزام و پذیرش هیات وجود دارد.

وی در خصوص مشکلات مرز بازرگان نیز گفت: قطعا این مشکلات را به مقامات آنکارا منتقل کرده و خواستار حل آن خواهیم بود. 

دینگیل بر ضرورت کسب اطلاعات لازم توسط تجار دو طرف تاکید کرده و گفت: نوعی نگاه و برنامه ریزی کوتاه مدت برای تجارت دوسویه وجود دارد که تجار باید با تغییر نگرش خود، در پی برنامه ریزی بلندمدت در این راستا باشند.

وی همچنین بر لزوم تلاش برای حل مشکلات مهم تجاری بین دو کشور از جمله مشکل نقل و انتقال پول و مشکل فقدان اطلاعات لازم از قوانین و مقررات بین تجار دو طرف تاکید کرد. 

در این جلسه مقرر شد در راستای افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور، جلسات وبیناری دو طرفه بین تجار و صاحبان صنایع برگزار شده و همچنین مقدمات تبادل هیات های تجاری بین طرفین فراهم شود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها