خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛
اسماعیلی گفت: هزار و ۱۴۰ اثر برای شرکت در این دوره از جشنواره ارسال شد که این تعداد اثر از سراسر کشور، اهمیت امر را در ایجاد یک جریان هنری موثر در کشور نمایان می کند.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۴۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد حسن اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آئین اختتامیه ششمین دوسالانه خوشنویسی قزوین که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و کشوری برگزار شد، بیان کرد: خوشنویسی همواره به عنوان یک هنر ناب ایرانی و اسلامی شناخته شده که با فرهنگ و ادب ایرانی آمیخته شده است.

وی گفت: این هنر ناب و اصیل ایرانی، دارای جایگاهی ویژه است و ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران در راستای حفظ این هنر نفیس و گرانقدر اقدامی ماندگار و موثر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم اظهار کرد: ایجاد زمینه های مناسب برای شناسایی ظرفیت های هنر خوشنویسی و ماندگاری و حفظ جایگاه این هنر اصیل ایرانی از مهم ترین اهداف دوسالانه ملی خوشنویسی ایران است.

وی افزود: امسال نیز قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران، با حفظ قدمت خود در عرصه هنر اصیل خوشنویسی توانسته بستر رشد هنر خوشنویسی را در کشور فراهم نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره یادآور شد: هزار و ۱۴۰ اثر برای شرکت در این دوره از جشنواره ارسال شد که این تعداد اثر از سراسر کشور، اهمیت امر را در ایجاد یک جریان هنری موثر در کشور نمایان می کند.

وی با اشاره به اینکه دوسالانه خوشنویسی ایران ظرفیت ارایه در سطح بین المللی را دارد بیان کرد: امیدواریم در سال های بعد بتوانیم دوسالانه خوشنویسی ایران را با محوریت قزوین در سطح بین الملل برگزار نماییم که قطعا این امر پاسخ محکمی به کسانی است که قصد دارند با صرف هزینه های زیاد، هنر اصیل خوشنویسی ایران را به نام خود سند بزنند.

گفتنی در پایان این مراسم با حضور وزیر ارشاد، مسوولان استانی و هنرمندان استانی و کشوری از کتاب میرعماد و کتاب پنجمین دو سالانه خوشنویسی در قزوین رونمایی شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها