خبرهای داغ:
مباحث اخلاقی اشتراکات اساسی بین اهل تسنن و تشیع وجود دارد. ما در مباحث اخلاقی می توانیم متحد شویم و با تکیه بر فضایل اخلاقی و دوری از رذایل اخلاقی می توانیم به رشد شخصیت زن و تربیت فرزندان بپردازیم
کد خبر: ۹۳۸۴۴۲۸
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج: جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران تشیع و تسنن در حوزه علمیه نرجس(س) بیرجند برگزار شد.

ستاری جانشین مسئول بسیج جامعه زنان کشور در این مراسم با اشاره به برجسته سازی اشتراکات بین اهل سنت و تشیع اظهار داشت: می بایست ضمن پایبندی به اصول و اعتقادات خودمان با حفظ مشترکات بتوانیم هم زیستی مسالمت آمیز در کنار هم داشته باشیم و قدم های جدی در مباحث حوزه زن و خانواده برداریم.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات مختلفی در اسلام برای حفظ وحدت داریم افزود: درآیه ۶۴سوره آل عمران خداوند متعال به پیغمبر(ص) امر فرمودند "اهل کتاب را به وحدت دعوت کنید" بین مذاهب دین اسلام می توانیم اشتراکات را بکار گیریم و از مسایل تفرقه انگیر دوری کنیم چون اشتراکات زیادی همچون اصول دین، قبله و حج داریم.

ستاری با بیان اینکه در مباحث اخلاقی اشتراکات اساسی بین اهل تسنن و تشیع وجود دارد خاطرنشان کرد: ما در مباحث اخلاقی می توانیم متحد شویم و با تکیه بر فضایل اخلاقی و دوری از رذایل اخلاقی می توانیم به رشد شخصیت زن و تربیت فرزندان بپردازیم و در عرصه اجتماعی و سیاسی شخصیت واقعی زن مسلمان را نشان دهیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ حاکمان مسلمان در کشور داشتیم که دغدغه ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه داشتند دستاوردهای فراوانی از تقریب مذاهب در دین اسلام و سایر ادیان داریم . دستاوردهای وحدت نمونه های بارزی در صدر اسلام و بعد از انقلاب اسلامی داریم و هفته وحدت، برپایی نماز در حج از جمله دستاوردهای گفتمانی است که بین تشییع و تسنن اتفاق افتاده تا با ایجاد اتحاد نگذاریم دشمنان اسلام بین ما تفرقه بیندازند زیرا تفرقه علاوه بر ایجاد جنگ، خونریزی و نفاق، آثار و تبعات منفی بدنبال دارد که در برخی کشورهای منطقه اتفاق می افتد.


جانشین مسئول بسیج جامعه زنان کشور تأکید کرد: ما با تکیه بر این مشترکات می توانیم کنار هم هویت زن مسلمان ایرانی را احیا کنیم که در بعضی موارد از بین رفته است عفاف و حجاب و مسائل اعتقادی در جامعه فضای مجازی فاجعه بار است.

 

وی اضافه کرد: برخی دختران ما با نوع پوششی که در سطح جامعه ظاهر می شوند هویت زن بودن را از دست داده اند که ما باید با برنامه هایی از طریق دستگاه های دولتی و بویژه حوزه های علمیه هویت آنها را احیا کنیم.

ستاری بیان داشت: طبق فرمایش رهبری " کار بانوان را به خودشان بسپارید" باید هیئت اندیشه ورز تشکیل دهند و با مطالعه، مطالبه گری و مقایسه ها، کاهش آسیب را انجام دهند. وظیفه سنگین برعهده ما است تا همدلی و اتحاد بین بانوان ایجاد کنیم و هویت را به آنها برگردایم و افرادی را پرورش دهیم که با هویت ایرانی اسلامی باشند.


وی بیان داشت: تعارض در حوزه نگاه های غربی و اخبار فمنیستی وارد میدان شده و باعث شده برخی بانوان به انحراف کشیده شوند و آسیبهایی از جمله کاهش ازدواج و افزایش طلاق رقم می خورد که این مسائل قابل حل است.

ستاری خاطرنشان کرد:  با توجه به سخنان مقام معظم رهبری نقش مادری را پر رنگ کنیم . خانه مرکز ثقل و زیربنا می شود وقتی زن هویت خودش را شناخت در خانه و جامعه می تواند خودش را نشان دهد.

وی با بیان اینکه روی اشتراکات با هم تفاهم کنیم و بر رشد اخلاقی پیش برویم اظهار داشت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت است و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب ما در ۴۰سال اول در چند بخش حرکت کردیم تلاش می کنیم جامعه اسلامی در کنار دولت اسلامی رقم بخورد که ما به تمدن نوین اسلامی برسیم.

جانشین بسیج زنان کشور افزود: جدی به حضور بانوان در جامعه و خانواده در نقش مادری و همسری نمونه زیربنای ساخت تمدن نوین اسلامی است زیرا از دامن زن، مرد به معراج می رود. 

وی با اشاره به فرمایش امام "زن انسان‌ساز است" گفت: در دفاع مقدس که افتخاری برای کشور ما در جهان است زنان بهترین نقش را رقم زدند.

وی ادامه داد: فرزندان خوبی پرورش دهیم خانواده که اولین نهاد است وقتی خانه ای آباد داشتید فرزندان در اجتماع جامعه اسلامی به معنای واقعی داریم که می تواند زیربنای تمدن اسلامی باشد.


حجی پور مدیر حوزه علمیه خواهران مدرسه نرجس بیرجند اظهار داشت: دیدار با مدرسه خواهران اهل سنت به مناسبت هفته وحدت داریم و ما در استان خراسان جنوبی صمیمانه و مهربانانه کنار همدیگر زندگی می کنیم که وحدت همواره ایجاد و در جریان است استان ما در کشور به لحاظ وحدت شیعه و سنی برجسته تر است.
وی افزود: امیدواریم مسلمانان مظلوم در سراسر دنیا ایران اسلامی را الگوی خودشان قرار بدهند و در کنار همدیگر بهترین زندگی با بهره‌گیری از سیره نبوی داشته باشند و در راه ارتقای مبانی و ارزش‌های اسلامی تلاش کنند به جای اینکه به خودمان درگیر و همدیگر درگیر شویم با همدیگر متحد شویم بر علیه دشمنان اسلام مثل صهیونیست ها و یهودیان که پیامبر اسلام ما را بر علیه یهود فراخواندند.
به ان روز برسد تمام مذاهب مختلف اسلام با هر نظری داریم در اسلام قرآن و نبی و مناسک و اعمال عبادی مشترک هستیم و به فراوانی مشترکات متوسل و متحد شویم.

ارسال نظرات