خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان با تاکید براینکه نیازمند عملکرد اقتصادی قوی در استان هستیم، گفت: استان همدان ظرفیت‌های صنعتی فراوانی دارد که لازم است در جهت جذب سرمایه گذار و اعتبارات اقدامات موثری صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۲۰
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی آیت‌الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوی قدردانی از زحمات دیگران است، اظهار داشت: در استان و شهر همدان شاهد دو انتخاب استاندار و شهردار بوده‌ایم که ضروری است اصل مردمی بودن که شامل رضایت و تکریم مردم است مورد توجه قرار دهند.

وی اظهارداشت: شهردار جدید همدان برنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف ارائه داده و توجه ویژه به پیوست‌های فرهنگی دارند و امیدواریم با روحیه جهادی و انقلابی در کنار اعضای شورای شهر گره‌ها را برطرف و کار‌ها را قوی‌تر ادامه دهند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حمایت همه مردم و مسئولین از استاندار جدید ضروری است، اظهار داشت: امروز با مشکلات فراوان اقتصادی، نوسانات بازار و ... مواجه هستیم و همگی از نزدیک آن را حس می‌کنیم که لازم است فارغ از هرگونه اختلاف سلیقه از نماینده جدید دولت در استان همدان حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: گروه‌های مختلف فارغ از هر گونه نگرش فکری و سیاسی به استاندار کمک کنند و جریانات سیاسی به دنبال سهم‌خواهی و مهره‌چینی اعضای خود نباشند.

شعبانی با انتقاد از اینکه برخی از مجموعه‌ها فقط افراد خود را کارآمد می‌دانند، تصریح کرد: باید اجازه داد استاندار با هم‌فکری مجموعه‌های دلسوز و فارغ از نگاه‌های سیاسی افراد کارآمد را جهت حل مشکلات اقتصادی مردم انتخاب کند.

وی با تاکید بر توجه ویژه استاندار به انتخاب جوانان گفت: استاندار باید توجه جدی به جوانان داشته باشد و ما در بین جوانان انسان‌های مستعد، مجاهد و کارآمد فراوانی داریم، لازم است همچون رییس جمهور به جوانان اعتماد و میدان را برای آنان باز کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی استان، مشکل بیکاری جوان‌ها است که استاندار باید با نگرش اقتصادی قوی یک نگاه اشتغال محور در استان داشته باشد.

وی با تاکید براینکه نیازمند عملکرد اقتصادی قوی در استان هستیم، تاکید کرد: استان همدان ظرفیت‌های صنعتی فراوانی دارد که لازم است در جهت جذب سرمایه گذار و اعتبارات اقدامات موثری صورت گیرد.

شعبانی با اشاره به تاکید رییس جمهور به مردمی بودن گفت: ضروری است که استاندار در کنار و همراه مردم باشد و این اصل مردمی بودن را همواره حفظ کند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در گام دوم و زمانی که از مکه هجرت کردند در مدینه پیمان نامه‌ای تحت عنوان دستورالمدینه را طراحی کردند که مسائلی همچون تبیین رابطه مردم با حاکمیت در آن شرح داده شده است.

امام جمعه همدان  بیان کرد: در آن زمان در مدینه اختلاف فکری بین مذاهب فراوانی وجود داشت، اما پیغمبر (ص) در آن جامعه یک نظام سیاسی واحد مبتنی بر وحدت عقیدتی ایجاد کرد که یکی از بند‌های اساسنامه پیامبر این است که مسلمانان در برابر دیگر مردمان، یک امت هستند.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمود مومنان در برابر دیگران یاور یکدیگر هستند، ایشان اخوت دینی را مطرح کرد وحدت اعتقادی را اساس پیوند اجتماعی قرار داد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: امروز در هفته وحدت قرار گرفتیم، چرا کشور‌های اسلامی به تعالیم پیامبرعمل نمی‌کنند این اختلافات و کشتار‌ها در افغانستان و دیگر جوامع اسلامی قابل قبول نیست و اگر می‌خواهید مسلمان بکشید اسم اسلام را بردارید و به اسم آن جنایت نکنید.

وی با بیان اینکه دشمن به این اختلافات جامعه اسلامی دامن می‌زند، افزود: اگر جامعه اسلامی از پیامبر الگو بگیرند و یک امت واحد باشند دیگر کشور‌هایی همچون آمریکا نمی‌توانند در منطقه اختلاف‌افکنی کنند.

شعبانی تصریح کرد: مشکل بزرگ جامعه اسلامی این است که به تعالیم پیامبر عمل نمی‌کنند و در هفته وحدت باید اختلافات را کنار گذاشت و بر محور پیامبرحرکت کرد و افراد نسبت به هم متعهد و مسئول باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن واقعه ۳۰ مهر سال ۱۳۵۷ گفت: دانش‌آموزان با غیرت همدانی در این روز بر علیه قیام شاهنشاهی قیام کردند و دانش‌آموزان امروز هم ادامه‌دهندگان همان مسیر هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب یک منشور تربیتی است و برای تحقق آن توسعه فکری و بازسازی عقیدتی در آموزش و پرورش لازم است و باید به طرح تحول سند در آموزش و پرورش توجه جدی شود.

وی در پایان با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان همدان اظهار داشت: نبود آمار دقیق باعث شده که اعتبارت مناسبی برای شهر جذب نشود، از مردم درخواست دارم که اطلاعات دقیق را در اختیار آمارگیران قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات