خبرهای داغ:
عضو هیات رییسه مجلس:

مجلس یازدهم غل و زنجیر را از پای تولید و اشتغالزایی باز کرد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تشریح چند مصوبه مهم خانه ملت و حذف رانت و مجوزهای انحصاری گفت: مجلس یازدهم غل و زنجیر را از پای تولید و اشتغالزایی باز کرده است.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۶۸
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، «محمد رشیدی» در سخنرانی پیش‌از خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ مهرماه شهر کرمانشاه با بیان این‌که ما در مجلس تلاش کردیم تا مردم را از بروکراسی اداری نجات دهیم، افزود: اکنون یک جوان برای گرفتن هر مجوز کسب‌وکار باید ماه‌ها بین ادارات مختلف و اتاق‌های دولتی در رفت‌وآمد باشد.

او گفت: من یک طرح در حوزه کشاورزی در مجلس ارائه کردم که به‌عنوان اولین مصوبه خانه ملت با عنوان شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی تصویب شد که اعضای اصلی آن را نمایندگان مردم تشکیل می‌دهد.

انقلاب بزرگ در حوزه کشاورزی

به گفته‌ این نماینده مجلس، تا پیش‌از این محصولات اساسی کشاورزی با قیمت نازل خرید تضمینی می‌شد اما اکنون نمایندگان مردم در شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی این رویه را اصلاح‌کرده اند چنانچه امسال قیمت خرید گندم هفت هزار و ۵۰۰ تومن اعلام شد که این یک انقلاب بزرگ در حوزه کشاورزی است و موجب انگیزه و امیدبخشی به کشاورزان می‌شود.

مسیر هموار برای خانه سازی

«طرح جهش تولید مسکن» دیگر مصوبه‌ای بود که رشیدی به آن اشاره کرد و گفت: این مصوبه مهم زمین را برای ساخت مسکن رایگان کرده و موانع ساخت‌وساز را از پیش پای دولت برداشته‌است تا دولت بتواند در حجم انبوه اقدام به ساخت مسکن کند.

او ابراز امیدواری کرد که با ساخت خانه‌های باکیفیت و قیمت مناسب، روند روبه‌رشد و غیرمنطقی قیمت خانه و اجاره، متوقف و رکود هشت‌ساله ساخت‌وساز مسکن در دولت گذشته پایان پیدا کند.

مجوز تولیدات کشاورزی در کمتر از ۲ هفته 

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره مصوبه مهم دیگر خانه ملت گفت: طرح امنیت غذایی و مانع زدایی و پشتیبانی از تولیدات کشاورزی دیگر مصوبه ارزشمندی است که برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال‌شده و در صورت تأیید، تمام مجوزهای حوزه کشاورزی باید حداکثر ظرف ۲ هفته صادر شوند درحالی‌که تا پیش‌از این گاهی ماه‌ها برای گرفتن یک مجوز تولیدی در حوزه کشاورزی باید وقت صرف می‌شد.

تامین ماشین‌آلات و سوخت آن‌ها نیز از دیگر جزئیات مصوبه اخیر است که به اعتقاد رشیدی می‌تواند موجب تحول مثبت در حوزه کشاورزی کشور و استان کرمانشاه شود.

حذف رانت و انحصار

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «تسهیل مجوزهای کسب‌وکار» دیگر مصوبه مهم مجلس یازدهم بوده‌است که موانع و غل و زنجیرها را در حوزه کسب‌وکار برمی‌دارد؛ به‌عنوان نمونه تا پیش‌از این پذیرش در حوزه وکالت، رانت و انحصار داشت اما با اجرای قانون جدید انحصار برداشته‌شده و همه متقاضیان در صورت کسب نمره لازم می‌توانند وکیل شوند.

رشیدی با بیان این‌که بسیاری‌ها تلاش کردند تا این قانون مهم به تصویب نرسد، عنوان کرد: طبق قوانین قبلی نمایندگان مجلس و قضات پس‌از بازنشستگی می‌توانستند بدون شرکت در آزمون وکیل شوند اما ما این رانت را هم از قانون حذف کردیم.

به گفته‌ این نماینده مجلس، تلاش مجلس انقلابی برداشتن قوانین مزاحم و تصویب قوانینی است که مسیر اشتغال، کسب‌وکار و تولید را آسان کند.

بیشتر بودجه سهم حقوق دولتی هاست

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید بخش خصوصی تقویت شود و کسب‌وکارها رونق بگیرد، گفت: دولت هم‌اکنون حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان حقوق سالانه پرداخت می‌کند و عمده بودجه کشور در این زمینه هزینه می‌شود که تغییر این شرایط و حمایت از بخش خصوصی از برنامه‌های جدی مجلس یازدهم است.

او تاکید کرد که باید از مشاغل دولتی فاصله بگیریم و به سمت مشاغل خصوصی حرکت کنیم.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مشکل اصلی کشور اقتصاد است، اظهار کرد: ملت ایران از ابتدای انقلاب تاکنون به‌صورت ثابت‌قدم در میدان حاضر بوده‌است و از کشور و انقلاب دفاع کرده که لازم است ما در پاسخ به این بصیرت با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روزی برای کاهش مشکلات آنان به‌ویژه مشکلات اقتصادی تلاش و کوشش کنیم.

رشیدی در پایان با گرامی‌داشت هفته وحدت گفت: نام‌گذاری این هفته ابتکار و هوشمندی امام راحل برای خنثی کردن توطئه معرفی جمهوری اسلامی به‌عنوان کشور تفرقه‌افکن در منطقه بود اما به لطف خ

ارسال نظرات