خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مدیر مطلوب جامعه اسلامی در سیره پیامبر(ص)، نسبت به ارزش‌ها و هنجارهای الهی دغدغه دارد، گفت: مشکلات اقتصادی نباید ما را از فرهنگ غافل کند.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۰۱
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین تکریم و معارفه استاندار همدان، ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) با بیان اینکه در استان همدان وحدت حاکم است، اظهار داشت: همه برنامه‌ها بر این اساس بوده که به مردم خدمت کنیم و حاشیه‌ای نداشته باشیم و به طور قطع همین ارتباط قوی‌تر و قدیمی‌تر باید در دوره جدید اتفاق بیفتد.

وی افزود: بنای ما بر حمایت از هر کسی است که به مردم خدمت می‌کند، هر کسی که بنای تقویت نظام اسلامی و خدمت به مردم را دارد و بنا دارد در چهارچوب‌های نظام اسلامی خدمت کند ما روحانیت خود را موظف می‌دانیم که حمایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: از شاخص‌های سیره مدیریت پیامبر اکرم(ص) این است که قبل از اینکه وارد عرصه مدیریت شویم، بتوانیم رابطه خود را با خدای خود اصلاح کنیم، هیچ مدیری بدون توکل بر پروردگار عالم و بدون توسل به او نمی‌تواند موفق شود.

وی با بیان اینکه وقتی کسی در مسند مسئولیت قرار می‌گیرد باید شرح صدر داشته باشد، مسئولیت‌پذیری شرح صدر می‌خواهد، ادامه داد: محبت اساس سنت پیامبر(ص) است، مدیرانی که مسئولیت برعهده دارند رفتارشان با مردم باید مبتنی بر مهرورزی باشد، مدیر باید در کنار مردم مهربانانه برخورد کند، محبت اساس ارتباط با مردم است و مدیر، بدون محبت به مردم موفق نخواهد شد.

* استاندار باید به جوانان انقلابی اعتماد کند

شعبانی موثقی با بیان اینکه امام (ره) اساس حرکت را مردم می‌داند و مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: مسئولیت امانت خداوند است اگر کسی تلاش می‌کند که مدیریت را برعهده بگیرد اولین مسئله پذیرفتن اصول است، دوم تمرکز بر مشکلات اقتصادی است، باید به مشکلات اقتصادی استان توجه شود یکی از مسائلی که دولت را سست می‌کند حذف شایستگان از مسند مسئولیت‌پذیری است.

وی گفت: استاندار باید به جوانان انقلابی اعتماد کند جوانانی که تخصص دارند، تعهد دارند و کار بلد هستند، می‌توانند کارها را پیش ببرند؛ اگر می‌خواهید دولت قوی شود راه حل آن توجه به افاضل و شایستگان است و توجه به کسانی که توانایی کار را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برای حل مشکلات اقتصادی استان باید تمرکز و توجه کرد و نباید وارد حاشیه شویم، ابراز داشت: نمی‌توان مدیران توانمند را حذف کرد، مشورت‌پذیری مهم‌ترین اصل است، به طور قطع سهم‌خواهی محکوم است اما مشورت‌پذیری سنت پیامبر(ص) است، جامعه ما نیاز به صداقت و مشورت دارد.

* یکی از مشکلات استان مشکلات اقتصادی است

وی با بیان اینکه مدیر مطلوب جامعه اسلامی در سیره پیامبر(ص) مدیری است که نسبت به ارزش‌ها و هنجارهای الهی دغدغه داشته باشد، گفت: مشکلات اقتصادی نباید ما را از فرهنگ غافل کند، نباید ارزش‌ها و هنجارهای الهی ما دگرگون شود، باید توجه به مسائل فرهنگی بیشتر شود.

شعبانی موثقی تصریح کرد: یکی از مشکلات استان مشکلات اقتصادی است و نمایندگان تلاش زیادی کردند اما همچنان این مشکلات اقتصادی را در استان داریم؛ توجه به اشتغال جوانان یکی از مشکلات اساسی جوانان است ما ظرفیت‌های اساسی فراوانی داریم این ظرفیت‌ها باید فعال شود و این مسیر ادامه یابد.

* مهندس شاهرخی برنامه ۳.۵ ساله تدوین کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز اظهار داشت: مهندس شاهرخی و خانواده‌اش تمام قد در صحنه‌های خطر نظام مقدس جمهوری اسلامی حضوری تأثیرگذار و ایثارگرانه داشتند.

مصطفی آزادبخت افزود: وی از سربازی به سرداری رسید و با تجارب ارزشمندی که از کارهای اجرایی داشت و اخلاصی که در شخصیت او وجود دارد به عنوان یک مدیر توانمند در استان همدان نقش‌آفرینی کرده است.

وی ادامه داد: با همت و درک بالای مهندس شاهرخی و محوریت آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان اکنون در استان شاهد وحدت و هماهنگی در حد اعلا هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه تواضع، فروتنی، مردمی بودن و در دسترس بودن از خصلت‌های شاخص مهندس شاهرخی است، اضافه کرد: او در شهرهای محروم به همراه خانواده حضور داشت و در این میان نقش خانواده را نباید نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه مهندس شاهرخی برنامه محور بودن و نهادینه کردن برنامه‌نویسی در استان را جا انداخت، گفت: وی برنامه ۳.۵ ساله تدوین و بر اجرای آن پافشاری کرد.

آزادبخت با بیان اینکه مهندس شاهرخی توجه ویژه‌ای به بانوان داشت، عنوان کرد: برای هریک از فرمانداران موظف کرد که یکی از معاونین بانوان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات