خبرهای داغ:
مدیرعامل مرکز نیکوکاری فدک همدان:

فعالیت مرکز نیکوکاری فدک حمایت از کارگاه‌های خانگی و دانش بنیان است

همدان-مدیرعامل مرکز نیکوکاری فدک همدان فعالیت اصلی مرکز نیکوکاری فدک را حمایت، هدایت و نظارت بر رشد و توسعه کارگاه‌های خانگی، کوچک و دانش بنیان دانست.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۳۷
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی فلاحیان در مراسم افتتاحیه مرکز نیکوکاری کارآفرینی فدک که در فرهنگسرای کسب و کار ولایت شهرداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ پارس از دیرباز، نگاره‌ها و انگاره‌هایی از حمایت و نوع‌دوستی را بر دیواره‌های تخت جمشید و در جان نسخ کهن ثبت کرده که همگی حکایت از وجود فرهنگی شریف دارد که اساس کرامت مردمان و حکمرانان این سرزمین است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که امور خیریه و فعالیت‌های نیکوکارانه با پشتوانه ملی و مذهبی ایرانیان جایگاه قابل قبول و امیدوار کننده‌ای داشته و دارد، ابراز داشت: بسیاری از فعالان عرصه امور خیریه نیز پیش‌بینی روشن و مثبتی از آینده دارند.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری فدک همدان با تاکید بر اینکه ایران برای رسیدن به تعالی و رشد اجتماعی در عرصه شهروندی، دوران گذار خود را تجربه می‌کند، گفت: در این فضای انسانی نیز دلگرم به حضور صدها هزار جوان علاقه‌مند و داوطلب و میلیون‌ها فرد نیکوکار است که بدون چشم داشت، تشنه کمک و دستگیری از هموطنان خود هستند.

وی با بیان اینکه بدون تردید اقشار آسیب‌پذیر نیازمند توجه ویژه‌ای است، تصریح کرد: هزاران نیروی انسانی نیز در این میان به عنوان داوطب اعلام حضور می‌کنند و همین موضوع نیاز به مدیریت و جهت‌دهی چنین فعالیت‌هایی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

فلاحیان افزود: توجه در خور تحسین جامعه و همدلی و همراهی مردم به قشر آسیب پذیر، بیماران در مقاطع سنی مختلف، ایتام، مصیبت دیدگان از بلایای طبیعی و قربانیان مواد مخدر به خدمتگزاران عرصه «امور خیریه» دلگرمی خاصی می‌دهد اما رویت آن بخش از جامعه که خالی از درد و داغ نیست و متاسفانه مخاطب لطف نیکوکاران قرار نمی‌گیرد، به همان اندازه در دل امیدواران، دلهره می‌افکند و هنوز هم بخش‌هایی از جامعه وجود دارند که کمتر از باقی بخش‌ها به آنها توجه شده است.

وی گفت: ما نیز بر آن شدیم تا معرف امین و منصفی برای بخشی از جامعه جوان ایران باشیم، جوانانی که می‌توانند آینده‌سازان ایران اسلامی باشند.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری فدک همدان با بیان اینکه بدون تردید آموزش، حمایت و پشتیبانی از این جوانان علاوه بر کاهش احتمال بزهکاری در این قشر، نیروی کار با انگیزه و مستعدی را در اختیار سازندگان ایران اسلامی قرار خواهد داد، عنوان کرد: مرکز نیکوکاری کارآفرینی فدک محفلی است برای نیازمندان با آبرویی که مستحق غروب نیستند.

وی گفت: اصولاً در سایه‌ تشکیل نظام سیاسی فرصت‏‌های کارآفرینی بیشتری برای رهبران و دست اندرکاران آن نظام فراهم می‏‌شود و اگر آن نظام، الهی باشد، عدالت اجتماعی در حوزه‏ اشتغال برپا می‏‌شود؛ چراکه رهبران الهی بر اساس آموزه‏‌های وحیانی، و نه استبداد به رأی، از ابزار قدرت و امکانات برای اجرای عدالت استفاده می‌کند.

فلاحیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی، مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید و در موضوعات اجتماعی مانند کمک‌رسانی‌ها و فعالیت‌های نیکوکاری که از پیش ‌از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشمگیر داد، ابراز داشت: پس ‌از انقلاب، مردم در مسابقه‌‌ خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است، عنوان کرد: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان، دارای ۷ درصد ذخایر معدنی جهان است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری فدک همدان با اشاره به ظرفیت‌های ایران گفت: ایران از نظر ظرفیت‌ها استفاده ‌نشده‌ طبیعی و انسانی در رتبه‌ اول جهان است.

وی فعالیت اصلی مرکز نیکوکاری فدک را حمایت، هدایت و نظارت بر رشد و توسعه کارگاه‌های خانگی، کوچک و دانش بنیان دانست و جامعه هدف مرکز را جوانان جویای کار،  زنان بد سرپرست و بی سرپرست، زندانیان آزاد شده، مدد جویان کمیته امداد، بهزیستی و خیریه‌ها عنوان کرد.

فلاحتیان سطح کمک‌های مورد نیاز از خیرین هزینه خرید دستگاه و ماشین آلات، هزینه اجاره محل کار، هزینه خرید مواد اولیه، سرمایه در گردش برشمرد و اولویت‌های حمایتی مرکز از کسب و کار ها را توسعه و ایجاد پوشاک، صنایع تبدیلی غذایی، صنعت گردشگری و صنایع دستی از جمله مبل و منبت، تولید فرش، تولید چرم، تولید سفال و سرامیک نام برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار