نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چاپ پول و استقراض دولت وقت از بانک مرکزی منجر به تورم شده است، گفت: مطالبه ما در کوتاه مدت این است که قیمت کالاهای اساسی مردم باید برطرف شود اگرچه موقتی است اما باید به صورت کوتاه مدت حل شود تا در مرحله بعد به صورت ریشه‌ای برطرف کند.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۸۷
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید محسن دهنوی در نشست سیاسی هادیان سپاه ناحیه رشت در کانون بسیج جوانان با اشاره به اینکه امروز میزان اعتماد به دولت و امید به بهبود بیش از ۶۰ درصد است، اظهار کرد: اگر چه مردم بابت عملکرد پایین دولت وقت ناامید شدند اما روند امید به تغییر وضع در بین مردم به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه امید به تغییر، یکی از مؤلفه‌های مهم ایجاد تغییر است، گفت: امیدواری به دولت در دوران کرونا و اوضاع به هم ریخته اقتصادی افزایش یافت و این موضوع جای خرسندی دارد چرا که در این دوره کوتاه، ایران موفقیت چشم‌گیری در خصوص مقابله با کرونا به‌دست آورده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز بیش از صد میلیون واکسن در کشور موجود است، افزود: با وجود مشکلات معیشتی روحیه امید در مردم شکل گرفته و این امید، لازمه تغییر است.

وی با بیان اینکه تورم و بیکاری دو بلای خانمان‌سوز  اقتصاد کشور است، تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی بابت کمبودهای بودجه در دولت گذشته منجر به نقدینگی و تورم عمومی شد، این موضوع ریشه‌ای ‌است و در دو سه ماه حل نمی‌شود، اما مشکلات معیشتی مردم و قیمت کالاهای اساسی را به صورت موضعی می‌توان حل کرد تا ریشه اصلی این موضوع برطرف شود.

دهنوی با بیان اینکه چاپ پول و استقراض دولت وقت از بانک مرکزی منجر به تورم شده است، گفت: مطالبه ما در کوتاه مدت این است که قیمت کالاهای اساسی مردم باید برطرف شود اگرچه موقتی است اما باید به صورت کوتاه مدت حل شده تا در مرحله بعد به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم یک‌ باره به وجود نیامده تا یکباره برطرف شود، افزود: دولت در وهله نخست جلوی افزایش نقدینگی را گرفت بنابراین اگر جلوی نقدینگی گرفته شود ارزش پول ملی بالا رفته و در نتیجه کاهش ارزش پول ملی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه نا امید کردن مردم گناهی نابخشودنی است چرا که روند تلاش‌ها امیدوار کننده است، گفت: اگرچه افزایش قیمت‌ها واقعیتی غیرقابل انکار است اما در این مدت کوتاه عزم دولت برای جلوگیری از مشکلات در آینده‌ای نه چندان دور محسوس می‌شود.

دهنوی با اشاره به موضوع هسته‌ای از نگاه جمهوری اسلامی بیان کرد: در مسئله هسته‌ای طرف مقابل باید حُسن نیت نشان بدهد و با توجه به بدعهدی که نشان داده، باید رفتار خود را تغییر دهد.

جنگ امروز جنگ اراده‌هاست

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رشت نیز در این نشست با بیان اینکه حفظ انسجام نیروهای انقلاب به ویژه در بُعد سیاسی ضرورت بسیار دارد، اظهار کرد: خداوند حال قومی را تغییر نمی‌دهد تا آن که آنان حال خود را تغییر دهند و جمهوری اسلامی نیز از این قائده مستثنی نیست لذا باید در جهت انسجام نیروهای انقلاب تلاش کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین ربانی‌نژاد با بیان اینکه ما امروز در جنگ اراده‌ها قرار داریم و محکم بودن اراده با محاسبه درست، موقعیت را محکم می‌کند، گفت: اینکه مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که مسؤولان دچار اشتباهات محاسباتی نشوند این است که محاسبات نتیجه بصیرت، آگاهی و اندیشه است.

وی با تأکید بر انسجام نیروهای انقلابی و تشکیلاتی در فعالیت‌های مختلف بیان کرد: انسجام نیروهایی که توانایی هدایت‌گری دارند از ضروریات است تا کار تشکیلاتی و سازمانی منجر به تحولی ارزشمند در کار تشکیلاتی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات