به گفته رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشویق رزمندگان جهت ثبت خاطرات خود در جبهه‌ها ضروری است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۹۲
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیین اختتامیه بخش استانی پنجمین جشنواره ملی «فانوس» و اختتامیه دومین جشنواره استانی «تئاتر سنگر» امروز در پژوهشکده گیلان‌شناسی شهرستان «رشت» برگزار شد.

 رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه نویسندگان و هنرمندان ادامه‌دهنده واقعی راه رزمندگان هستند، اظهار داشت: آثار هنری موجب مانایی دوران دفاع مقدس است.

سرهنگ عباس بایرامی تصریح کرد: اهالی قلم باید نصایح و سخنان رهبری در خصوص دوران دفاع مقدس را تبیین کنند تا نقشه راه خود را بدانند و مطابق آن قلم بزنند.

وی ادبیات دوران دفاع مقدس را ویژه‌ترین نوع ادبیات تاریخ معاصر دانست و خاطرنشان کرد: آثار هنری تولید شده در این حوزه موجب شده است که نسل جدید، نسل مقاومی مانند نسل دفاع مقدس شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اگر اهالی قلم و مبلغان نبودند و فرهنگ هشت سال دفاع مقدس را انتقال نمی‌دادند، امثال «جمال رضی» ساخته نمی‌شدند، افزود: این آثار بر ذهنیت افراد تأثیرگذار است.

بایرامی با اشاره به انتشار هزار و ۲۸۱ عنوان کتاب در سال گذشته، تاکید کرد: اصراری نداریم که همه کتاب‌ها در تراز ملی باشد؛ زیرا بسیاری از موضوعات برای نقاط مختلف مانند روستا‌های کشور است.

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ دفاع مقدس بر جوانان نسل جدید و مدافعان حرم، متذکر شد: بسیاری از مدافعان حرم هیچ درکی از دوران دفاع مقدس نداشتند، اما آثار ثبت شده از آن دوران موجب شکوفایی این استعداد‌ها شد.

 رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  با اشاره به تعداد بالای رزمندگان و جانبازان و ایثارگران استان گیلان، تصریح کرد: تشویق رزمندگان جهت ثبت خاطرات خود در جبهه‌ها ضروری است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

بایرامی خاطرنشان کرد: سوژه‌های درجه یک و واقعی زیادی از دوران دفاع مقدس داریم که نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های حوزه آثار دفاع مقدس مربوط به کودکان و نوجوانان، افزود: هرچقدر می‌توانید برای کودکان شاد بنویسید؛ زیرا در قالب شاد نوشتن می‌توان فرهنگ دفاع مقدس را به آن‌ها انتقال داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات