خبرهای داغ:

یادواره «بهشتیان آشنا» در قم برگزار شد

هشتمین یادواره فامیلی شهدا با عنوان «بهشتیان آشنا» عصر امروز در سالن آمفی تئاتر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۶۰
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، هشتمین یادواره شهید والامقام «اسماعیل ابراهیم‌کوچک» و ۱۵ شهید فامیل وابسته، همزمان با سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

سردار حاج «حسین کاجی» راوی و از فرماندهان پیشکسوت لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: شهیدانی همچون «ابراهیم‌کوچک» توانستند از اروند خروشان عبور کنند و خود را به فاو برسانند، اما خیلی از ما هنوز توانسته ایم از رودخانه دنیای مادی خودمان بگذریم.

وی افزود: بر اساس آنچه که از سیره شهدای والامقام روایت شده، آن‌ها همواره بر نماز اول وقت و احسان و نیکی و خدمت به جامعه اصرار داشتند و باید همه این‌ها الگو‌هایی برای نسل جوان باشد. برگزاری یادواره‌های شهدای فامیلی اقدامی مردمی و قابل تحسین است و باید این سنت حسنه، روزبروز در جامعه گسترش یابد.

در این مراسم، هنرمندان گروه تئاتر افلاکیان به اجرای نمایش «مهندسِ مین» با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید «عباسعلی فاتحی» پرداختند، همچنین گروه سرود انصارالحجه دو سرود در وصف شهدا و مناسبت ۱۷ ربیع الاول اجرا کرد و «سید محسن بنی فاطمه» نیز پس از قرائت اشعاری در باره شهدا، در پاسداشت میلاد حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) مولودی خوانی کرد.

در این مراسم از خانوده‌های شهیدان کیایی‌نژاد، علیزاده، کمالی، غلامی، پالزگیر، کوچک، یزدی و تقدیر شد.

یادواره «بهشتیان آشنا» به مناسبت پاسداشت شهیدان والامقام اسماعیل «ابراهیم‌کوچک»، غلامعلی و حسین «کیایی نژاد»، مهدی، محمدتقی و محمد جواد «علیزاده»، محمود «صالحی»، داود «فضلعلی»، حسین و محمود «یزدی»، محمدرضا «غلامی»، اصغر و حسن «کمالی»، سید محمد حسین «نوراللهی»، محمود «نظری» و تقی «رفیعی مقدم» برپا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار