سیری در زندگی شهید «عیسی بابایی‌نژاد هوراند»؛
تبریز- شهید عیسی بابایی‌نژاد هوراند درس شجاعت و شهامت و حسین گونه زیستن را در مكتب پدر آموخته بود و مرد كار بود. با وجود كار و تلاش بسیار از فعالیت در مسجد طالقانی باز نداشت و از نماز و روزه نیز غافل نبود.
کد خبر: ۹۳۸۵۰۶۱
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عیسی بابایی نژاد هوراند 14 آذر سال 1348 در شهرستان تبریز دیده به جهان گشود. عیسی زندگی را در جمع خانواده‌ای روحانی و با صفا آغاز کرد و می‌خواست به عشق سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) با عزت زندگی كرده و با شرافت و سربلندی جان به جان آفرین تسلیم کند.

او هفت ساله بود كه پای در مدرسه «برون‌بری» گذاشت كه بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی دیگر ادامه تحصیل نداد و مجبور شد به كار و كارگری بپردازد تا كمك خرج خانواده‌ی خود باشد.

وی درس شجاعت و شهامت و حسین گونه زیستن را در مكتب پدر آموخته بود و مرد كار بود. با وجود كار و تلاش بسیار از فعالیت در مسجد طالقانی باز نداشت و از نماز و روزه نیز غافل نبود.

بعد از شروع از جنگ تحمیلی او چون دیگر آزادگان این مرز و بوم برای دفاع از كیان اسلام و دستاوردهای انقلاب قد علم كرد و 18 تیر سال 1366 از سوی لشكر «81 زرهی» به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد كه بعد از یك سال حضور فعال در جبهه، سرانجام در تاریخ سوم مرداد سال 1367 مفقودالاثر شد و به سلسله شهیدان عاشورایی كربلای ایران پیوست.

ارسال نظرات