خبرهای داغ:
رییس اداره راه و شهرسازی اسدآباد از پیگیری تغییر کاربری زمین مناسب برای احداث مسکن ملی در اسدآباد خبر داد و گفت: نماینده شهرستان نیز مجدانه پیگیر حل مشکل از مسئولان استانی است تا این دغدغه برطرف شود.
کد خبر: ۹۳۸۵۱۹۱
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

جواد کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد درباره حواشی اخیر ثبت نام مسکن ملی اظهار داشت: با توجه به برنامه نهضت ملی ساخت مسکن توسط دولت محترم، سامانه مسکن ملی به مدت یک ماه برای ثبت نام متقاضیان شروع به کار کرده است.

وی افزود: با توجه به کمبود زمین مسکونی در شهرستان، موقتا امکان ثبت نام متقاضیان شهر ما وجود ندارد که البته برای بیشتر شهرهای استان این مشکل وجود دارد و تنها برای دو شهرستان استان فعلا امکان ثبت‌نام در سامانه پیش‌بینی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی اسدآباد ادامه داد: این اداره در راستای برنامه‌های خود پیگیر تغییر کاربری زمین مناسبی است که با انجام این موضوع مشکل ثبت نام متقاضیان برطرف شده و جای نگرانی نخواهد بود.

وی گفت: نماینده شهرستان نیز مجدانه پیگیر حل مشکل از مسئولان استانی است تا این دغدغه برطرف شود.

کرمی بیان کرد: بر اساس اعلام وزارتخانه هر زمان هر شهری نسبت به معرفی زمین اقدام کند حتی پس از گذشت این یک ماه نیز نسبت به بازگشایی سامانه برای آن شهر اقدام می‌شود که در سال‌های قبل نیز چنین بوده است.

وی درباره چگونگی تأمین زمین گفت: یکی از راه‌های تامین زمین مسکونی شهرستان استفاده از زمین‌های مالکین مجاور شهر است که از این تریبون از مالکین زمین‌های بزرگ در مجاورت محدوده شهر که قصد توافق و الحاق به محدوده با کاربری مسکونی را دارند، تقاضا داریم که به اداره راه و شهرسازی شهرستان مراجعه کنند که با تسهیلاتی که وزارتخانه در نظر گرفته فرصت مناسبی برای استفاده مالکین به شمار می‌رود.

رییس اداره راه و شهرسازی اسدآباد در خصوص شهرهای پالیز و آجین نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه این اداره فاقد زمین مسکونی در این شهرها است با پیگیری از اداره منابع طبیعی شهرستان در صورتی که زمین‌های مناسبی در محدوده یا مجاورت محدوه شهرهای مذکور داشته باشند، این اداره نسبت به معرفی زمین و نیز ایجاد سهمیه برای متقاضیان این شهرها اقدام می‌کند.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر نبود اسم اسدآباد در لیست سایت ملی مسکن سوالاتی را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات