مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد؛
مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از راهیابی دو نمایش «گسست» و «چفیه» به مرحله منطقه‌ای جشنواره تئاتر سنگر خبر داد و گفت: برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۸۵۲۰۶
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، اسماعیل محمدپور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس در استان گیلان، اظهار کرد: ۱۰ نفر به عنوان برگزیدگان مرحله استانی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه «سید محمدجواد جعفری» در بخش فیلم کوتاه و «فاطمه نیکرو» در بخش گرافیک معرفی شدند، تصریح کرد: «حسن صمدی» در بخش انیمیشن، «کاوه رسولی» در بخش عکس، «بهرام نوری» در بخش نمایش رادیویی، «مهرانه به نهاد» در بخش تئاتر خیابانی، «مجید کاظم زاده» در بخش تئاتر صحنه ای، «ایمان پورغلامی» در بخش نماهنگ، «ابوذر آستانی» در بخش نمایشنامه و «امیر بابایی» در بخش موسیقی از دیگر برگزیدگان مرحله استانی بودند.

مدیر ادبیات و هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان «اکبر محمودی» در بخش نماهنگ و «کریم گودرزی» در بخش نمایشنامه را دو نفر از هنرمندان شایسته تقدیر در مرحله استانی دانست و گفت: اختتامیه جشنواره ملی فانوس با محوریت تولیدات هنری دفاع مقدس، ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

محمدپور از برگزاری دومین جشنواره استانی «تئاتر سنگر» ویژه نیرو‌های مسلح گیلان خبر داد و افزود: گروه‌های هنری یگان‌های نیرو‌های مسلح استان گیلان در این جشنواره شرکت کردند و از میان آثار رسیده به دبیرخانه، چهار اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی نمایش‌های «گسست» به کارگردانی «امین خلیق معینی»، «شبیه سهراب» به کارگردانی «سعید ترکاشوند» و «مبهوت» به کارگردانی «محمدمهدی حسن زاده» را از تولیدات مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نیروی دریایی ارتش دانست و بیان کرد: «چفیه» به کارگردانی «رضا باباپور» از یگان ویژه ناجا نیز از نمایش‌های تقدیر شده در دومین جشنواره استانی تئاتر سنگر است.

مدیر ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از راهیابی دو نمایش «گسست» و «چفیه» به مرحله منطقه‌ای جشنواره تئاتر سنگر به میزبانی استان گلستان خبر داد و متذکر شد: برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

محمدپور در پایان از تقدیر از هشت هنرمند فعال دفاع مقدس استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: «اسحاق مجیدی» در بخش فیلم، «محمد رسائلی» در بخش نمایش و کارگردانی، «سلمان اسماعیل زاده» در بخش کارگردانی تئاتر، «سپیده نوذری» در بخش مستندسازی، «علی محمدنژاد» در بخش تدوین و تصویربرداری، «مهدی پژمان» در بخش تصویربرداری و مستندسازی و «رحمت انصاری» در بخش فیلم سازی و مستندسازی به عنوان هنرمندان گیلانی که بیشترین فعالیت را در حوزه دفاع مقدس داشتند، قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات