حجت الاسلام دکتر هاشمی : وحدت مسلمین موجب عزت و اقتدار اسلام و خنثی کننده توطئه های دشمنان است.
کد خبر: ۹۳۸۵۲۴۶
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم جشن میلاد سراسر نور پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت در مسجدجامع شهرکردبا رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی با تبریک فرخنده موالید با سعادت پیامبر رحمت صلی الله علیه وآله وسلم و امام جعفر صادق علیه السلام  و گرامیداشت هفته وحدت اظهارداشت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در عام الفیل در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود، مورخان و علمای شیعه، ولادت با سعادت پیامبر اکرم را صبح جمعه‌ی هفدهم ربیع الاول و اکثر علمای اهل سنت، دوازدهم این ماه می‌دانند.

کارشناس مسایل مذهبی به اهمیت وحدت بین مسلمین اشاره کرد و گفت: وحدت امت اسلامی از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی است و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله و سلم بود و امروز هم وحدت مسلمین موجب عزت و اقتدار اسلام و خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

وی با ذكر آياتي از كلام الله مجيد، احاديث و روايات به بيان اوصاف پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم و ضرورت الگوبرداري از سیره و زندگی سراسر نور رسول خاتم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در وحدت امت اسلامي پرداخت.

حجت الاسلام دکتر هاشمی افزود: پیامبر اکرم حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم در چهل سالگی به نبوت مبعوث شدند، سیزده سال در مکه مردم را به اسلام دعوت کرد و سختی ها و مشکلات فراوان متحمل شدند و در این مدت گروهی زبده تربیت کردند و پس از آن به مدینه مهاجرت و آنجا را مرکز قرار دادند و ده سال در مدینه آزادانه دعوت و تبلیغ نمود و با سرکشان عرب نبرد کردند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: با تبلغ ده ساله  پیامبر رحمت صلی الله علیه وآله وسلم بسیاری مسلمان شدند ، آیات کریمه قرآن مجید تدریجا در مدت بیست و سه سال بر آن حضرت نازل شد، مسلمین شیفتگی عجیبی نسبت به قرآن کریم و نسبت به شخصیت رسول گرامی اسلام  صلی الله علیه وآله و سلم نشان می دادند.

وی به بیان بخشی از فضایل ششمین امام شیعیان پرداخت و گفت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز جمعه، به هنگام طلوع فجر و به روایتی در روز دوشنبه، هفدهم ربیع‏الاوّل سال 83 قمری دیده به جهان گشود و عالم انسانی را با انوار طیّبه خویش تابناک کرد.

حجت الاسلام دکتر هاشمی ادامه داد: حضرت امام محمدباقر علیه السلام نام فرزند گرامیش را به نام عمویش جعفر طیّار علیه السلام "جعفر" انتخاب کرد، حضرت جعفر بن محمد علیه السلام دارای یک کنیه معروف به نام "ابوعبدالله" و دو کنیه غیر معروف به نام‏های " ابواسماعیل" و " ابوموسی" بود همچنین، صادق، صابر، طاهر و فاضل  از  معروف‏ترین القاب آن امام همام است .

وی اظهار کرد : حضرت امام محمد باقر و حضرت امام جعفر صادق علیهم السلام با تاسیس حوزه علمیه و دانشگاه یک انقلاب فرهنگی ایجادکردند یعنی همانطوری که حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با قیام خودش اسلام ناب ، قرآن مجید و مذهب را نجات داده است، حضرت امام صادق علیه السلام با انقلاب فرهنگی خودش اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم را و مذهب جعفری و قرآن را احیاء کردند.         

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، سخنرانی، مولودیه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود، همچنین با پخش شیرینی و نور افشانی؛ از شرکت کنندگان در مراسم پذیرایی ‌شد.

ارسال نظرات