خبرهای داغ:
سرهنگ سرباز گفت: دانش آموزان نماد امیدآفرینی در کشور هستند. نوجوانانی که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ بار نامشان در بیانیه ذکر شده است.
کد خبر: ۹۳۸۵۵۱۴
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ محمد سرباز مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به فرارسیدن هفته استکبارستیزی و هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: هر سال سیزدهم آبان‌ماه یادآور سیزدهم آبان‌ماه سال ۴۳ سالروز هجرت و تبعید امام از ترکیه است که توسط رژیم منحوس شاه رقم خورد. این روز یادآور شهادت دانشجویان در دانشگاه تهران و یادآور حماسه و انقلاب مردم ایران در تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام در سال ۵۸ به عنوان یکی از تاریخی ترین روزهای ملت ایران است.

وی گفت: سیزده آبان ماه یادآور دشمنی بیش از ۷۰ ساله دولت ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران است که از سال ۱۳۳۲ با کودتای خود ملت ایران را از داشتن دولت مردمی محروم کرد و پس از انقلاب با انواع توطئه ها در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کرد و با یاری خداوند در تمام این توطئه ها شکست خورد که این شکست، با بصیرت و آگاهی و پای کار بودن مردم در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی ایجاد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی که توسط امام راحل ایجاد شد امروز پس از سی سال توسط مقام معظم رهبری تبدیل به درخت تناوری شد که شاخه های آن تا دوردست های دنیا پیش رفته است و از عراق و یمن تا انتهای شاخ آفریقا و مناطق غربی و اروپا و آمریکا امروز شاهد حضور انقلاب اسلامی هستیم و حوزه نفوذ انقلاب اسلامی به اندازه تمام دنیا گسترده است.

سرهنگ سرباز عنوان کرد: امروز پس از تحمل مخارج بالا در منطقه خاورمیانه و منطقه غرب آسیا شاهد این امر هستیم
که آمریکا به زوال قدرت خود نزدیکتر شده است. در عراق از ابتدای دهه هشتاد با حمله آمریکا به عراق فضایی ایجاد شد که مردم مظلوم عراق دچار حملات شدید و ویرانی های گسترده ای توسط ارتش آمریکا شدند اما در سال های اخیر ایالات متحده آمریکا مجبور به فرار از عراق شد.

وی افزود: آمریکا پس از شکست در تمام جبهه ها با ورود داعش در سوریه جنایات زیادی رقم زد اما با حماسه شهید حججی ها و شهید سلیمانی ها بازهم با شکست مواجه شد. امروز نیز در یمن در جنگ نیابتی، آمریکا در باتلاقی گرفتار شده که هرروز به دنبال میانجی برای خروج از این باتلاق است و انشاا.. بزودی شاهد پیروزی کشور یمن خواهیم بود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین تصریح کرد: آمریکا در طول سالها با تحریم‌های شدید در عرصه های مختلف توطئه های زیادی علیه نظام و ملت ایران اجرا کرد و امروز شاهد آمریکای بسیار ضعیف تر از گذشته هستیم و به امید روزی که با فراهم شدن شرایط شاهد اضمحلال این رژیم استکبارگر در دنیا باشیم.

وی اضافه کرد: دانش آموزان نماد امیدآفرینی در کشور هستند. نوجوانانی که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبریم بیش از ۴۰ بار نامشان در بیانیه ذکر شده است. برای ساختن هویت انقلابی برای نوجوانان و جوانان، بصیرت افزایی قشر بزرگ جوان، این هفته را گرامی می داریم. امروز در کشور ۱۵ میلیون و در استان ۲۵۵ هزار دانش آموز به عنوان آینده سازان کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد در استان قزوین بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان عضویت بسیجی دارند.

مسئول بسیج دانش آموزی اظهار کرد: امسال هفته بسیج دانش آموزی، برنامه های مختلفی در فضاهای مختلف تبیین نموده که با همکاری فرماندهان در حوزه های مختلف و در هزار پایگاه دانش آموزی برنامه ها اجرا می شود که ۲۰۰ برنامه شاخص توسط بسیج دانش آموزی استان برگزار می شود.

وی افزود: شاخص برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی شامل ایراد بیانیه توسط دانش آموزان بسیجی در سطح استان، عطر افشانی مزار شهدای قزوین، زنگ ایثار و شهادت در سطح مدارس استان، دیدار با نماینده ولی فقیه قزوین در راستای تجدید بیعت با ولایت، مقدمه شروع برنامه های ما در بسیج دانش آموزی است.

سرهنگ سرباز عنوان کرد: صدور اهدا احکام مسوولیتی فرماندهان واحد‌های پیشگام در مدارس، تحلیل از دست اندرکاران درس آمادگی دفاعی با حضور فرمانده سپاه استان در مجتمع طلاییه، واکسیناسیون دانش آموزان، دیدار فرماندهان حوزه مقاومت دانش آموزی با فرمانده سپاه استان، مسابقات ورزشی دانش آموزان بسیجی، نشست صمیمی دانش آموزان مجتمع علوی و فاطمی با مدیر کل آموزش و پرورش استان در راستای مطالبه دانش آموزی در حوزه آسیب های فرهنگی علمی و پرورشی، برنامه های متنوع رادیویی و تلویزیونی، از دیگر برنامه های این سازمان می باشد.

این مسئول ادامه داد: دو پویش بزرگ با عنوان پویش نوجوان پلاس با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی و پویش دوم پویش دنیای بدون استکبار است که در قالب کلیپ و مستند می باشد که دانش آموزان با طرح پنج سوال از مسوولان استان، پاسخ های دریافتی را به صورت کلیپ به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند که به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین عنوان کرد: هدف ما در پایان هفته بسیج دانش آموزی با توجه به شرایط کرونایی، برگزاری باشکوه تجمع سیزده آبان است که با همراهی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد ملی مقابله با کرونا که فردا پنجشنبه اعلام خواهد شد. برگزاری این تجمع بستگی به شرایط و رنگ بندی کرونایی استان و شهرستان های تابعه دارد.

سرهنگ سرباز گفت: تبیین نقش بسیج در عرصه های انقلاب با اولویت امیدآفرینی و معرفی سبک زندگی اسلامی با استفاده از ظرفیت رسانه ها از دیگر اهداف ماست. تقویت روحیه استکبارستیزی، گسترش روحیه و مدیریت جهادی و عقلانی جهت جهش کشور در رفع مشکلات مردم جزو برنامه های ما در این هفته مهم است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها