خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

کار امامت جمعه راهبری میدان فرهنگی و اجتماعی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: کار امامت جمعه راهبری میدان فرهنگی و اجتماعی است.
کد خبر: ۹۳۸۵۵۴۱
|
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حاج علی اکبری در گردهمایی ائمه جمعه خراسان جنوبی که در دفتر آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: در ساحت اجتماعی و فرهنگی و تربیتی کنشگران اصلی میدان، روحانیت هستند.

وی با بیان اینکه هدایت فرهنگی جامعه مسئولیتی اصلی بر عهده روحانیت و ائمه جمعه است، افزود: با نقشه راهی که به همین منظور در کشور ترسیم شده کار امامت جمعه راهبری میدان فرهنگی و اجتماعی کشور است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ظرفیت جغرافیای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سرمایه عظیم خراسان جنوبی یعنی نیروی انسانی موجود در آن گفت: مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی خراسان جنوبی برجسته است و به همین منظور خراسان جنوبی در تعلیم و تربیت کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه امامان جمعه با استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه و هماهنگ کردن آن باید به رسالت سنگین خود را پیش ببرند، گفت: شبکه امامت جمعه دارای نقشه راه است و می‌داند به کدام مسیر حرکت می‌کند.

وی افزود: این نقشه راه نقشه منعطف روشن است و متناسب با شرایط بومی و ساخت و بافت هر منطقه ترسیم شده که به وسیله امام جمعه به مردم جهت عمران و آبادانی مساجد منطقه منتقل می‌شود در شبکه پویا و ارتباط امامان جماعت با فعالان در روستا‌ها و شهرها، استان در نهایت کشور تار و پود فرش هویت را می‌بافد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: به ثمر نشاندن این امر کاری دشوار است، اما با بردباری و فصاحت می‌توان آن را به منزلگاه مقصود رساند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه تحول ساختاری در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال شکل‌گیری افزود:  شورای فرهنگ عمومی را با استفاده از حمایت ها، پشتیبانی‌ها و هماهنگی‌ها و مسئولیت امامان جمعه به چشم ظرفیت ببینیم.

وی با بیان اینکه مخاطب ویژه شبکه امامت نوجوانان هستند، گفت: امامان جمعه در سراسر کشور باید در ارتباط با ظرفیت‌های مردمی به ویژه نخبگان جوان طلاب و دانشگاهیان که سرمایه‌های ویژه کشور هستند هوشیار باشند و شایسته است آن‌ها را به میدان بیاورند و از هویت نسل جوان صیانت کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: در گفتمان عدالت و مبارزه با فساد بگو مگو‌ها سرسوزنی ارزش ندارد و ذره‌ای از عزم ائمه جمعه برای فسادستیزی کم نخواهد شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: ائمه جمعه همچنان در وسط میدان هستند و با قدرت بیشتر پرچمداری عدالتخواهی را دنبال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه ناظر امین رهبری در منطقه خود هستند، افزود: ائمه جمعه هر کجا ضعف ببینند آن را به گوش مسئولان در سطوح مختلف می‌رسانند، اما به دنبال تشویش اذهان عمومی نخواهند بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه تریبون نماز جمعه جایی برای گفتن مصادیق فساد نیست، گفت: ائمه جمعه فساد را شناسایی کنند درست است، اما انتصاب فساد به یک شخص و گروه مستلزم رهگیری جدی دستگاه‌های قضایی و امنیتی است و ائمه جمعه در حکم قاضی نیستند و وظیفه دیگری دارند و همین منظور طبیبانه نصیحت و خیرخواهی را برای حل مسئله دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار