شماری از علما و سران طوایف سیستان وبلوچستان با بیان اینکه یوم الله ۱۳ آبان و نماد استکبار ستیزی ملت ایران است، گفتند: وقایع این روز بزرگ هرگز از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.
کد خبر: ۹۳۸۷۹۶۱
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

به گزارش پایگاه خبری بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان وبلوچستان، سیزدهم آبان در تقویم انقلاب اسلامی یکی از روزهای تاریخی به مناسبت سه رویداد مهم، نطق تاریخی امام راحل و تبعید ایشان، شهادت شهدای دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است.

شماری از علما و سران طوایف سیستان وبلوچستان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان، گفتند: در چنین روزی دانشجویان و دانش آموزان پیرو مکتب امام خمینی(ره) توانستند با همفکری، همدلی وهمکاری لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و افتخاری بزرگی را برای تاریخ ایران اسلامی به ارمغان آورند.
 
۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی و روز تسخیر لانه جاسوسی است

حاج محمد مهدی گرگیچ یکی از بزرگان و ریش سفیدان طایفه گرگیچ از شهرستان زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی و روز تسخیر لانه جاسوسی است، افزود: چنین روزی نماد قطع طمع ورزی آمریکا، ایستادگی، ایمان و ولایتمداری و دفاع از حقانیت نظام اسلامی است.

وی افزود: ۱۳ آبان‌ نماد ‌مبارزه با استکبار جهانی است که با غیرت مثال زدنی جوانان ما رقم خورد.

این سرطایفه ادامه داد: در چنین روزی دانشجویان و دانش آموزان پیرو مکتب امام خمینی(ره) توانستند با همفکری، همدلی وهمکاری لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و افتخاری بزرگی را برای تاریخ ایران اسلامی به ارمغان آورند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی شیطان بزرگ و ایادی استکبار با ملت ایران تمامی ندارد، گفت: توطئه ها و صف آرایی دشمنان و معاندین در برابر ملت ایران هر روز فزونی گرفته اما به فضل الهی مردم صبور، غیور و ولایی این سرزمین راسخ تر از گذشته در جنگ تمام عیار دشمنان از پا نخواهند نشست.

گرگیچ اظهار کرد: با پیشرفت ایران در عرصه های مختلف و الگو بودن آن برای سایر کشورهای اسلامی است امروز صدای خرد شدن استخوان‌های زورگویان کاخ سفید در زیر آوار مشکلات داخلی و از بین رفتن هژمونی منطقه‌ای و جهانی شنیده می شود.

13 آبان روزی سرنوشت ساز برای ملت ایران

ولی محمد کرد سردار طایفه کرد از شهرستان خاش نیز با تاکید براینکه ۱۳ آبان یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی و روز تجلی ارزش‌ها و مبارزه با زیاده خواهی است، بیان کرد: در چنین روزی سه واقعه تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهادت جمعی از دانش آموزان در مسیر امام راحل و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رخ داد.

وی با بیان اینکه 13 آبان روزی سرنوشت ساز برای ملت ایران به شمار می رود، گفت: این روز متعلق به قشر دانش‌آموز نیست، بلکه به همه اقشار مردم متعلق بوده و نماد مبارزه با استکبار جهانی است.

این سرطایفه ادامه داد: سیزدهم آبان ماه دانشجویان پیرو خط امام در یک حرکت انقلابی و استکبار ستیزانه سفارت رژیم آمریکا را در تهران به تصرف خود درآورده اند و لانه جاسوسی را تسخیر کردند که این مهم شکستی بزرگ برای دشمنان بود.

وی اظهار کرد: در چنین روزی تمام آحاد جامعه با طنین شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و ... تنفر وانزجار خود را از استکبار جهانی در راس آنها آمریکا به نمایش می گذارند و مشت های گره کرده خود را بر دهان یاوه گویان استکبار فرو می آورند.

کرد خاطر نشان کرد: امروز جوانان و نوجوانان  وظیفه دارند با الگوبرداری از سیره شهدا اصول انقلابی و اخلاقی را در وجود خود تقویت کرده و در تحقق گام دوم انقلاب با بهره مندی از این پتانسیل گام بردارند.

مشت های گره کرده شیعه و سنی بر سر استکبار جهانی فرو خواهد آمد

سردار خوبیار، یکی دیگر از سران طوایف استان با تاکید بر اینکه در روز 13 آبان مشت های گره کرده شیعه و سنی بر سر استکبار جهانی فرو خواهد آمد، افزود: در این روز دانشجویان پیرو خط امام با الهام از اندیشه های استکبار ستیز وضد استعماری لانه جاسوسی شیطان بزرگ را به تسخیر در آورده و قدرت پوشالی و هیمنه آمریکا را در هم شکستند.

وی تصریح کرد: این حماسه چنان شکوهمند وکوبنده بود که امام راحلمان آن را انقلاب دوم وحتی بزرگتر از انقلاب اول یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانستند.

به گفته خوبیار، بیش از چهل و اندی سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران زمان می گذرد علیرغم توطئه و دسیسه دشمنان اما مسیری که ملت ایران طی کرده همچون همیشه با عزت و سربلندی و موفقیت های بی شمار همراه بوده؛ و این مهم دشمن را عصبی کرده چرا که در اجرای ترفندهای شوم خود همیشه مایوس و شکست خورده هستند.

وی ادامه داد: دشمن هیچ گاه از مواضع خصمانه خود عقب نشینی نمی کند بنابراین مردم بصیر و آگاه ایران باید حوزه دشمن شناسی خود را تقویت کرده و اجازه ندهند هیچ عاملی بصیرت آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

خوبیار گفت: ۱۳ آبان یادآور سه اتفاق تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهادت جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است که هیچ گاه از یاد و خاطره ها محو نخواهد شد.

این سر طایفه تاکید کرد: هر کدام از این وقایع به نوبه خود درس آموز و امید آفرین می باشند و نقش قابل توجهی در تحرک انقلاب اسلامی داشته است.

سیزده آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران است

سردار حاج بشیر احمد ریگی، یکی دیگر از سران طوایف با اشاره به اینکه 13 آبان نماد وحدت ولی مردم و مسئولان است، بیان کرد: اگر امروز آمریکا به دنبال محدود کردن جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریم ها است به خاطر شکست هایی بوده که از نیروهای مسلح خورده است.

وی افزود: سیزده آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران است، امروز همگان وظیفه داریم با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در مسیرمبارزه با نظام سلطه واستکبار گام برداشته و اجازه نفوذ به بیگانگان را ندهیم.

ریگی ادامه داد: باید با حفظ و تقویت اتحاد، همدلی و همبستگی خود به دنیا نشان دهیم تا زمانی که این انسجام وجود دارد شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 ایجاد رعب و وحشت هدف استکبار جهانی در جهان اسلام

مولوی مجیب الرحمن رئیسی، امام جمعه موقت اهل سنت گلشن بیان کرد: در اسلام بدترین دشمنان یهود ‌و نصارا هستند که در هیچ برهه ای از زمان دست از دشمنی و عداوت نکشیده اند‌.

وی افزود:  شیطان و جنایت کار بزرگ که آمریکا است نه تنها در ایران اسلامی بلکه در دنیا، مسلمانان را مورد ظلم و تهاجم قرار داده است.

این عالم اهل سنت گفت: ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران مصادف است با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام که ظاهر سفارت را داشت اما در باطن فعالیت هایی را علیه نظام انجام می داد.

وی ادامه داد:  لانه فساد و جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ تسخیر شد که امام راحل این اقدام را تحسین و تایید کرد.

رئیسی خاطر نشان کرد: ۱۳ آبان به عنوان روز دانش آموز نیز نامگذاری شده که در این روز  بزرگ ترین حادثه یعنی شهادت دانش آموز حسین فهمیده در جبهه های حق علیه باطل رخ داد که جان خود را برای دفاع از میهن اسلامی سپر کرد و مقابل تانک های دشمن را گرفت که رهبر معظم انقلاب شهید فهمیده را رهبر ما عنوان کردند.

وی اذعان کرد: سومین رخداد ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به شهادت رسیدن تعداد زیادی از دانشجویان و دانش آموزان به وسیله ارتش پهلوی و رژیم طاغوتی شاهنشاهی قبل از انقلاب اسلامی ایران بود که نشان می دهد استکبار جهانی در هرکجا و هر لباسی باشد هدف آن رعب و وحشت و از بین بردن اسلام است.
 
امام جمعه موقت اهل سنت گلشن تصریح کرد: خداوند متعال حافظ انقلاب و اسلام است و نقشه های دشمن همواره نقش بر آب خواهد شد لذا بر ما لازم است که به استکبار اعتماد نکنیم و با تمام وجود خود از اهداف و آرمان های نظام دفاع و مقابل دشمنان روحیه استکبار ستیزی داشته باشیم تا هیچ زمانی تحت تاثیر سخنان به ظاهر شیرین که در باطن گرگ خونخوار هست قرار نگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات