گسترش اعتراضات در عراق از فاز سیاسی به درگیری برای تحرکات آشوب‌طلبانه مرتبطین به سفارتخانه‌های خارجی فراهم می‌سازد و حتی ممکن است مجددا پای جوکرها یا جوخه‌های سازماندهی شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی غربی، عبری، عربی را به میادین و خیابان‌های بغداد و سایر استان‌های ملتهب عراق باز کند.
کد خبر: ۹۳۸۸۲۸۷
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

خبرگزاری بسیج: سعید شهرابی فراهانی/ با گذشت قریب به یک ماه از برگزاری انتخابات در کشور عراق در ۱۸ مهرماه، نتایج قطعی همچنان نامشخص و مورد اعتراض برخی گروه‌های سیاسی است.

گسترش این اعتراضات از فاز سیاسی به درگیری نیرو‌های امنیتی دولتی و گروه‌های معترض، فضای مساعدی را برای تحرکات آشوب طلبانه مرتبطین به سفارتخانه‌های خارجی فراهم می‌سازد و حتی ممکن است مجددا پای جوکر‌ها یا جوخه‌های سازماندهی شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی غربی، عبری، عربی را به میادین و خیابان‌های بغداد و سایر استان‌های ملتهب عراق باز کند.

موضوع حساس اینجاست که طولانی شدن روند تشکیل دولت قانونی عراق می‌تواند شکاف‌های سیاسی _ اجتماعی را عمیق‌تر و دامنه اختلافات را بیش از پیش وسعت ببخشد و این همان منفذی است که آمریکایی‌ها به‌طور پیوسته در کمین برای بهره برداری از آن هستند تا سر و سامانی به آرایش و وضعیت خود در منطقه بدهند.

ترور سیستماتیک فرماندهان مقاومت در فرودگاه بغداد، نشان داده است که آمریکا و صهیونیست‌ها به هیچ امتیازی جز عقب زدن جبهه مقاومت و جلوگیری از نظم و آرامش در منطقه عاری از وجود رژیم صهیونیستی رضایت نخواهند داد. حفظ موجودیت صهیونیست‌ها برای دفاع از منافع آمریکای ضعیف شده و این وضعیت بی‌ثباتی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

راهی که فرماندهان شهید مقاومت با مبارزه بی‌امان و همه جانبه علیه تروریست‌های داعشی تحت حمایت محور استکبار و ارتجاع، ترسیم کردند؛ اصول روشنی را در خود جای داده است.

آرامش مردم عراق در گروی سازگاری و نزدیک شدن دیدگاه زعمای مختلف در داخل و خارج ارکان عراق است؛ حال اگر جریاناتی خواسته یا ناخواسته، عامدانه یا غیرعمد به جای توجه به مصلحت همه عراقی‌ها، تلاش خود را مصروف کسب رضایت سفارتخانه‌های خارجی کنند، در واقع به مردم خود پشت کرده و منافع عراق را به پای مطامع تاکتیکی کشور‌های خارجی قربانی خواهند کرد.

ارسال نظرات