خبرهای داغ:
همدان- در نشست مشترک مجامع پیشکسوتان نسل انقلاب و جوانان که در حسینیه امام(ره) برگزار شد، نمایندگان این مجامع به بیان مشکلات استان همدان پرداختند.
کد خبر: ۹۳۸۸۳۱۸
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

پراکندگی در عرصه فرهنگی و دینی/ حلقه مفقوده ما دورشدن از فرهنگ دفاع مقدس است 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در نشست مشترک مجامع پیشکسوتان نسل انقلاب و جوانان که در حسینیه امام (ره) برگزار شد، نمایندگان این مجامع به بیان مشکلات شهر همدان پرداختند.

حاج حسین محمدی نماینده مجمع پیشکسوتان ضمن ارائه گزارش مباحث کلی استانی گفت: تسهیلات دولتی متأثر از تعریف استان از بهره‌مند یا کمتر بهره‌مند است که شهرستانی هم تعریف شده است.

وی گفت: استان همدان غیر از شهرستان کبودراهنگ همه شهرستان‌ها بهره‌مند معرفی شده است که با توجه به مؤلفه‌های تعریف شده اگر ما ممیزی کنیم این واقعیت حادث نخواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در حمل و نقل عمومی اولویت، حمل و نقل ریلی است، با وجود اینکه چندین سال از خط آهن تهران- همدان بهره‌برداری شده است، هنوز از ایستگاه باری به عنوان ایستگاه مسافربری استفاده می‌شود.

وی ابراز داشت: مصوبه‌ای صادر شده بود که ایستگاه مسافربری در کنار ترمینال اتوبوس‌ها واقع در میدان عاشورا باشد که نه از لحاظ اقتصادی و نه از لحاظ ایمنی مقرون به صرفه است و باید اتفاق نظر برای این پایانه پیش‌بینی و احداث شود.

* شاهد یک نوع پراکندگی در عرصه فرهنگی و دینی هستیم

نماینده مجمع نسل انقلاب نیز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت فرهنگ و سبک زندگی اسلامی تأکید کرده‌اند، افزود: ما اکنون در دوره‌ای هستیم که اجتماع اصحاب حق را خیلی ضروری می‌دانیم.

حاج مجتبی روشن روان با بیان اینکه دغدغه‌مند عرصه فرهنگی، دینی و نسل انقلاب هستیم، ابراز داشت: برای این زندگانی و عقیده و جهادی که داریم باید تلاش کنیم اما در این هدف مشترک ما شاهد یک نوع پراکندگی در عرصه فرهنگی و دینی هستیم.

وی با بیان اینکه از افرادی که دخیل و تصمیم‌گیر جامعه هستند چند انتظار داریم، عنوان کرد: کاری که درخور انقلاب باشد انجام نشده است و ما می‌بینیم که سبک زندگی‌ها به راحتی تغییر می‌کند و در عرصه هنر و فیلم و سریال هم زیستی با حیوانات را تبلیغ می‌کنند و اینها به صورت آرام وضع فرهنگ و ذائقه مردم را تغییر می‌دهد.

دکتر عباداله روحی نماینده مجمع جوانان نیز در ادامه گفت: در ادبیات گفتمانی امامین انقلاب، دو کار مهم و سختی جلوه می‌کند یک حکمرانی کردن که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند حکومت، بار سنگین امانت است و دوم تربیت کردن است که امام(ره) به تربیت کردن هم به معنای خاص و هم به معنای عام بسیار ارزش می‌گذارد.

*حلقه مفقوده ما دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس است

عبدالرضا زمانی نماینده مجمع پیشکسوتان گفت: حلقه مفقوده ما دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس است اگر ما در فرهنگ دفاع مقدس توانستیم بر جنگ جهانی که تمام قدرت‌های بزرگ علیه نظام مقدس ایران بودند فائق آییم، پس امروز هم می‌توانیم با نگاه به همان مدیریت و با همان فرهنگ نابی که برگرفته از اسلام ناب است، موفق شویم.

نماینده مجمع بانوان نسل انقلاب نیز به بیان مشکلات بانوان پرداخت و گفت: بانوان نیمی از جمعیت استان ما را تشکیل می‌دهند و انتظار ما از مسئولین این است که اگر طرحی برای رسیدگی به مشکلات بانوان بود در اولویت قرار دهند.

دکتر زهرا شایسته‌فرد گفت: طرح نیازسنجی را ظرف سه سال گذشته در استان همدان انجام دادیم که مشکلات را احصاء کنیم که 10 نمونه از این مشکلات به دست آمد از قبیل اینکه آمار طلاق بسیار بالا و مسئله‌ای است که برای بانوان آسیب‌زاتر است.

وی تجرد قطعی، عدم تمایل بانوان به باروری که رشد جمعیتی ما را تحت تأثیر قرار داده، نازایی بانوان و اعتیاد را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد که در اولویت قرار دارد.

نماینده مجمع جوانان در خصوص چالش‌های مدیریتی با نگاه به فرهنگ و شرایط اجتماعی در استان همدان گفت: مدیران ما در استان همدان، مدیریت زمان کمتری دارند و بخش قابل توجهی از زمان مدیران صرف جلسات کم بازده یا بدون بازده می‌شود.

محمدمهدی روحی پرداختن به حاشیه به جای متن و دو قطبی ایجاد کردن در جامعه و عدم قدرت نَه گفتن مدیران را از دیگر مشکلات خواند و گفت: مدیران باید مردمی باشند و نشانه‌های مردمی بودن این است که مدیر بدون خدم و حشم و در بطن مردم باشد.

وی بیان کرد: توجه به نخبگان بر اساس شایستگی آنها باید سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد.

* شناسایی ۳۰ مشکل در استان توسط کارگروه مجمع پیشکسوتان

نماینده مجمع پیشکسوتان نیز گفت: کلید مجمع پیشکسوتان زده شد و کارگروهی به بنده محول شد که در این مدت کوتاه ۳۰ مشکل از مشکلات استان را شناسایی کردیم و از این تعداد یک مورد واکاوی شد و در هفته گذشته به اعضا جلسه ارائه شد.

جواد محقق عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و مسائلی که استان از آن رنج می‌برد مدیران غیر بومی، مسئله‌دار و پروازی است.

وی ابراز داشت: مهاجرت مغزها نیز یکی از معضلات مصیبت آفرین برای استان است که باعث شده نخبگان از اینجا مهاجرت کنند.

نماینده نسل انقلاب نیز گفت: امیدواریم شاهد ارتباط سازنده بین دانشگاه و حکمرانی در دوران استاندار جدید باشیم.

دکتر معصومی با بیان اینکه بایئ پتانسیل جامعه دانشگاهی در دوره استاندار جدید پای کار بیایند و کارگروه دانشگاهی را یک کارگروه قوی و توانمند و پای کار تعریف کنیم، ابراز داشت: نظام طرح مسائل باید رعایت شود و اینکه چه برنامه‌ای باید طراحی شود؛ ما در همدان متعدد می‌بینیم که مدیران رده بالا وارد مسائل حاشیه‌ای می‎شوند.

وی بیان کرد: ما دانشگاهیان از احصای مسائل وحشت می‌کنیم چراکه برخی مشکلات در کشور وجود دارد که از سطح هشدار گذشته‌اند و به فاجعه نزدیک شدیم و از مدیران ارشد استان می‌خواهیم کارگروه‌ها ذیل این مسائل تشکیل شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان نیز با بیان اینکه جلسه با جوانان حرکت قابل تقدیری است، گفت: افزود: در سنوات گذشته شاهد چنین جلساتی نبودیم و این ایراد مدیریتی استان بود، در چند سال گذشته اگر استاندار خودش را نسبت به جوانان و مردم پاسخگو ندانست، مدیران کل هم پاسخگو نیستند و استان دچار برزخ مدیریتی می‌شود.

مصطفی احمدی با بیان اینکه امروز مدیریت استان کمبود دارد، تصریح کرد: امروز با گذشت دو ماه از سال تحصیلی با کلاس‌های خالی روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: امروز جوانان ما بهتر از هر زمان دیگری نظام مسائل را بررسی می‌کنند بنابراین مسائل را احصاء و پیشنهاد می‌کنند و این حلقه مفقوده ما بود و با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم و امروز همه امید مردم به دولت سیزدهم و همه مردم نگاهشان به مدیریت استاندار جدید است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات