وزارت دفاع روسیه هشدار داد که ایالات متحده در حال ایجاد ائتلاف نظامی نزدیک مرز روسیه با استفاده از قلمروی اوکراین است.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۱۱
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده در حال ایجاد یک گروه نظامی چند ملیتی نزدیک مرز روسیه با استفاده از قلمروی اوکراین است.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه اعلام کرد: «این‌ها حرکت‌های برنامه ریزی شده ارتش آمریکا و ایجاد یک گروه چند ملیتی از نیرو‌های مسلح نزدیک مرز روسیه است.»

بر این اساس، در حال حاضر ناوشکن موشک انداز «پورتر» نیروی دریایی ایالات متحده، و ناو فرماندهی «مونت ویتنی» در دریای سیاه مستقر هستند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود که دو فروند بمب‌افکن راهبردی برد بلند «بی‌-۱» نیروی هوایی ایالات متحده پرواز‌هایی را بر فراز دریای سیاه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرز با روسیه انجام دادند و چنین اقداماتی یک عامل بی‌ثبات کننده در منطقه است و به ویژه بهره برداری نظامی از خاک اوکراین را دنبال می‌کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نیرو‌های مسلح روسیه به طور مستمر و از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کنند و ناوگان دریای سیاه روسیه مجموعه‌ای از اقدامات را برای ردیابی استقرار کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه انجام می‌دهد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه نیز گفت، ناو‌های موشک انداز آمریکا و کشتی‌های جنگی ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت ناوگان روسیه در سواحل دریای سیاه و نحوه حفاظت از مرز‌های جنوبی روسیه را آزمایش کنند.

وزیر دفاع روسیه چندی قبل اظهار داشت که آلمان، از متحدان اصلی آمریکا باید عواقب استقرار نیرو در مجاورت مرز‌های روسیه را بداند. شویگو در پاسخ به اتهام‌پراکنی‌های «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» همتای آلمانی خود گفت: «ناتو در پس‌زمینه درخواست برای "مهار" روسیه، به‌طور متناوب نیرو‌های خود به سمت مرز‌های ما منتقل کرده است».

وزیر دفاع روسیه افزود: «وزیر دفاع آلمان باید به‌خوبی این را بداند که آخرین باری که آلمان و اروپا چنین کاری کردند، قضیه چطور ختم شد.» شویگو متذکر شد، امنیت اروپا فقط در صورتی قابل دستیابی است که به‌طور مشترک با روسیه بوده و با منافع مسکو در تضاد نباشد.»

این مقام ارشد دولت روسیه افزود: «با این حال، ناتو برای گفت‌وگویی منصفانه آمادگی ندارد. علاوه بر این، درک ناتو از اقدام برای "بازدارندگی" در برابر افغانستان به فاجعه‌ای منجر شد که اکنون تمام جهان با آن مواجه است».

ارسال نظرات