با همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و مرکز نیکوکاری طلایه داران ظهور

۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان خانواده های کم برخوردار استان تهران اهدا شد

همزمان با سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم ۲۰۰ سری جهیزیه در ششمین رزمایش همدلی با عنوان «لبخند نوعروسان، ازدواج آسان» توسط گروه قرارگاه امام رضا(ع) و مرکز جهادی ونیکوکاری طلایه داران ظهور بین نوعروسان توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۱۵
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

ششمین رزمایش کمک مومنانه به نوعروسان  در قالب طرح لبخند عروس و ازدواج آسان و آئین عقد چهار زوج جوان با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام(ره)،با همت گروه قرارگاه امام رضا(ع) و مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور در محل ورزشگاه شهید مقدم شهرستان ری برگزار شد.
مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: این جهیزیه‌ها شامل ۱۲ قلم لوازم ضروری زندگی از جمله : یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، فرش، اتو بخار، جاروبرقی، پتو، قابلمه و سایر لوازم خانه است.
وی گفت: مهمترین عامل برای ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال است که در این راستا طرح ایجاد واحدهای تولیدی لوازم خانگی با اعطای سهام آنها به نیازمندان، در وزارت کار در حال بررسی است.
 وی با بیان اینکه ارزش هر سری از این جهیزیه ها حدود ۲۰۰ میلیون ریال است، اظهار داشت: برای تهیه این تعداد جهیزیه، بیش از چهل میلیارد ریال به همت  قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و مرکز نیکوکاری و جهادی طلایه داران ظهور هزینه شده است.
مسکنی در خصوص نحوه شناسایی زوج‌های جوان نیازمند بیان کرد: این افراد توسط رابطان قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در حاشیه شهرستان‌های استان تهران و استان کهگیلویه و بویر احمد شناسایی شده است
وی با تاکید بر هموار کردن مسیر ازدواج جوانان تصریح کرد: مهمترین عامل برای ازدواج جوانان و فراهم کردن شرایط ازدواج آسان، ایجاد اشتغال است بنابراین در ابتدا باید زمینه اشتغالزایی جوانان فراهم شود که در این راستا اقداماتی در حال انجام است.
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه طرح ایجاد واحدهای تولید لوازم خانگی با اعطای سهام آنها به نیازمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی است، افزود: در این طرح سود تولید، توزیع و فروش محصولات کاملا به نیازمندان اعطا می شود و محصولات آن نیز بیشتر در امور خیر مانند تهیه جهیزیه استفاده خواهد شد.
مسکنی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال رونق فضای کسب و کار و حمایت از تولید کنندگان است، افزود: حذف مقررات زائد بانک‌ها در اعطای وام و  بررسی سایر قوانین دست و پا گیر در دستور کار وزارت کار است.
 
 
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات