خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه:

رسمی شدن مرز شوشمی خواسته چهار دهه گذشته مردم پاوه است

امام جمعه پاوه با بیان اینکه گذرگاه و مرز شوشمی پاوه بیش از ۱۰۰ سال فعالیت دارد اما مردم از آن نفع و سود لازم را نبرده‌اند، گفت: ساماندهی و رسمی شدن این گذرگاه به صورت مرز مسافری خواسته و مطالبه مردم پاوه در چهار دهه گذشته بوده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۱۹۱
|
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: وزارت کشور در آبان ماه جاری طی ۲ نامه به استانداری کرمانشاه اعلام کرده که مرز سازان در محدوده بخش باینگان شهرستان پاوه و با استقبال دولت عراق ، مرز رسمی خواهد شد و زیرساخت های لازم فراهم شود.

وی ادامه داد: ما مخالف بازگشایی مرز سازان نیستیم اما خواسته ما این است در کنار رونق دادن به مرز شوشمی ، این مرز نیز بازگشایی شود تا مردم سود بیشتری ببرند چرا که در غیر اینصورت هیچکدام به نفع ما نیست.

امام جمعه پاوه گفت: به صراحت اعلام خواهیم کرد مخالف مسدود شدن مرز شوشمی هستیم و از رونق هر ۲ مرز هم استقبال خواهیم کرد.

ماموستا قادری تصریح کرد: مقام معظم رهبری و مسئولان نسبت به مردم شهرستان پاوه دیدگاه مثبتی دارند اما مسئولان رده های پایین تر بخصوص در استان کرمانشاه متاسفانه نسبت به این مردم بی مهری می کنند.

لزوم توسعه تجارت الکترونیک در پاوه

وی اظهار داشت: امروزه تجارت الکترونیک گسترش یافته و در هفته حدود ۵۰۰ مرسوله وارد پاوه می شود که بیشتر این مرسوله ها ، سفارشات مردم از نقاط مرزی مانند سیستان و بلوچستان ، بندرعباس و بندر گناوه است.

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: اما ارسال کالا و سفارشات از شهرستان پاوه به سایر نقاط کشور ممنوع است چون مراجع مرتبط آن را قاچاق می دانند و این در حالی است که همین کالاها از سایر شهرهای مرزی استان و استان‌های همجوار به سراسر کشور ارسال و ممانعتی نمی شود.

ماموستا قادری افزود: به دلیل محدود کردن فعالیت های اقتصادی ، امروز جوانان پاوه یا به اروپا مهاجرت می کنند و یا به مرزهای شیخ صله ثلاث باباجانی و باشماق مریوان رفته و امرار معاش می کنند که این مهم پیامد خوبی ندارد.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: مردم پاوه بارها وفاداری خود را به نظام اثبات کرده اند و انتظار می رود این شهرستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

همه باید پیامبر (ص) را الگو قرار دهیم

ماموستا مُلا قادری بیان داشت: امروز در یمن مردم همدیگر را کشتار می کنند، در افغانستان داعش و طالبان و امامیه تخریب و ویرانگری و کشتار راه انداخته اند و در عراق نیز مردم هر روز شاهد انفجار و انتحار هستند.

وی گفت: امامان بزرگوار و بزرگان دینی این مناطق اگر در قید حیات بودند ، این اقدام مسلمانان را مذمت خواهند کرد که مسلمانان به دنبال تخریب مال و کشتار یکدیگر هستند و برای دشمنان و به نفع آنها قدم برمی دارند.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه از ولادت تا رحلت پیامبر(ص) درس و عبرت است افزود: اخلاق و سیره و سنت آن بزرگوار برای ما درس است و باید در عمل پیروی کنیم.

ماموستا قادری خاطر نشان کرد: پایبندی و تروج آموزه های دینی را باید از خانواده شروع کنیم و با اعمال پسند و نیکو ، الگوی جوانان باشیم و آنان را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: فاصله گرفتن مسمانان از اخلاق حسنه رسول الله(ص) موجب شده امروز آمریکا و استکبار و کمونیست بر ما چیره شوند .

خطیب جمعه پاوه افزود: خطبه های چهار جمعه گذشته شهر پاوه را حدود ۲۹۰ هزار نفر در فضای مجازی مشاهده کرده اند که درخوش بینانه ترین حالت حدود ۱۰۰ هزار نفر آن را مطالعه و یا استماع کرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار