خاش/ شیرزاد کمالی اظهارداشت : شهرستان خاش با بیش از ٣٢١ هزار رأس دام سبک وسنگین بیشترین تعداد دام در استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است .
کد خبر: ۹۳۸۹۳۵۸
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از خاش، شیرزاد کمالی گفت: شهرستان خاش با بیش از ٣٢١ هزار رأس دام سبک وسنگین بیشترین تعداد دام در استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش افزود: شرایط آب و هوایی و برخورداری از خاک حاصلخیز شهرستان سبب شده که سالیانه ۲۸ هزار تن علوفه تر و خشک تولید می‌شود و این امر ظرفیت توسعه پرورش انواع دام در منطقه فراهم نموده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خاش با دارا بودن ٢ هزار و ۵٠٠ رأس گاو و گوساله؛ ٨ هزار و ۶۴٠ نفر شتر، ١۴٨هزار و رأس بز و١۶٢ هزار رأس گوسفند توانایی تولید سالیانه ٢ هزار و پانصد تن گوشت قرمز را دارد.

کمالی با اشاره به تدوین سند توسعه دامپروری شهرستان اذعان داشت در صورت تامین امکانات و اعتبارات مورد نیاز، ظرفیت تولید گوشت قرمز شهرستان به بیش از ٣ هزار و ٢۵٠ تن ارتقا خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت: وجود یک واحد کشتار گاه صنعتی دام، یک واحد کارخانه تولید فرآورده لبنی و ٣ واحد کارخانجات تولید خوراک دام برای توسعه دامپروری نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

گفتنی است، دام و دامپروری برای افزون بر ۶ هزار ٨۵٠ نفر در شهرستان خاش فرصت شغلی موقت و دائم ايجاد کرده است.

ارسال نظرات