جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: همه کارشناسان نظامی دنیا از این اقتدار انگشت حیرت به دندان گرفتند، پایه این اقتدار نماز است.
کد خبر: ۹۳۸۹۳۹۳
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام حسین طیبی‌فر امروز در همایش نماز اظهار داشت: اینکه این همایش به طور خاص برای اقامه نماز برگزار شده است چرا که معنویت نماز و نقش معنویت نماز در ایستادگی، مقاومت، اقتدار و توانمندی جامعه اسلامی و به خصوص نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مؤثر است.

وی افزود: همه ما در حوزه اقامه نماز وظیفه سنگینی بر عهده داریم، اقدامات لرستان قابل تقدیر است اما بدانیم اینها تنها قطره‌ای از اقدامات و فعالیت‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: اقامه نماز، پرداخت زکات، ارتباط با بدنه جامعه، نظارت عمومی در رفتار، گفتار و عملکرد مسئولان و مؤمنان نسبت به یکدیگر، امر به معروف و نهی از منکر و… نشانه حاکمیت صالحان است  و ارتباط  ما با خا در نماز تجلی پیدا می کند، نماز سرمایه بزرگی است، نماز مانند همه اعمال انسان دو چهره دارد، یک مُلکی و یک چهره ملکوتی دارد.

طیبی فر عنوان کرد:  اقامه نماز در مساجد، کوچه و بازار در بخش چهره مُلکی نماز جای می‌گیرد و  چهره ملکوتی نماز، نور است، مؤمن را نورانی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نماز راه عبور از پل صراط است و اگر از آن برخوردار نباشیم عبور از صراط برای انسان مشکل می‌شود گفت: در این راستا باید زمینه برای اقامه نماز در جامعه اسلامی فراهم شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد:  امروز بزرگ‌ترین گنجی که به برکت هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در دست ما است، گنج جمهوری اسلامی است و  بزرگ‌ترین اثر نماز این بوده که بتوانیم کارگری برای نظام جمهوری اسلامی کنیم تا این گنج باقی بماند و تحویل امام زمام (عج) شود.

طیبی فر گفت:  ظاهر نماز را در جامعه اسلامی باید به نمایش بگذاریم و  کمک کنیم نماز خوان‌ها به باطن نماز هم توجه کنند، ظاهر نماز، اقامه نماز در مجموعه‌های کاری است، در جامعه برای گسترش فرهنگ نماز به هر اندازه‌ای که توان و امکانات داریم، باید اقدام کنیم و در این راستا از ظرفیت بسیج باید استفاده کرد.

وی با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران در دریای عمان در برابر ناوهای آمریکایی عنوان کرد: نیروهای سپاه پاسداران بدون اینکه یک ذره دلشان بلرزد، چشمشان پلک بزند و انگشتشان بلرزد در این عملیات حضور داشتند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: همه کارشناسان نظامی دنیا از این اقتدار انگشت حیرت به دندان گرفتند، پایه این اقتدار نماز است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات