خبرهای داغ:
بهار-فرمانده سپاه ناحیه بهار از برپایی ۴۰ فروشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان بهار با هدف حمایت از تولیدات خانگی بانوان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۲۹
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه ناحیه بهار، شهردار، شورای شهر و مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان بهار از کارگاه خیاطی شهید «سیدمیلاد مصطفوی» بازدید کردند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار در این بازدید با اشاره به اینکه کارگاه شهید «سیدمیلاد مصطفوی» بدون هیچ سرمایه و برای کمک به کادر درمان در اوج شیوع ویروس کرونا با سه چرخ خیاطی امانتی و به همت جهادگران بسیجی برپا شد، اظهار کرد: به خواست خدا و برکات شهید «مصطفوی با کمک‌های خیرین امروز بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات چرخ خیاطی برای این کارگاه خریداری شده است.

سرهنگ مهدی هندی ورکانه افزود: همچنین توانسته‌ایم در کنار این کارگاه خیاطی فروشگاه اقتصاد مقاومتی در بیش از ۴۰ پایگاه مقاومت، ۴۰ فروشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان بهار با هدف حمایت از تولیدات خانگی بانوان برپا کنیم.

وی تصریح کرد: برکات خوبی در این زمینه ها به دست آمده و علاوه بر رویکرد اقتصادی، رویکردهای تربیتی نیز داشته و در کنار اینکه خواهران در بحث عروسک‌سازی، میناکاری و صنایع تبدیلی فعالیت می‌کنند ما سعی داریم با حمایت از تولیدات خواهران بازار فروش برای عرضه محصولاتشان در این فروشگاه‌ها ایجاد کنیم.

*جهادگران بسیجی شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور گذاشتند

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه بهار نیز در ادامه از پیگیری شهردار و اعضای شورا تقدیر و در بحث توسعه کارگاه عنوان کرد: با شروع شیوع کرونا و با توجه فرمایشات حضرت آقا برای قدم برداشتن در عرصه کمک مومنانه، جهادگران بسیجی با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری به صورت خودجوش تصمیم گرفتند که کارگاه دوخت ماسک و گان را با امکانات ابتدایی برپا کنند و شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور گذاشتند.

فاطمه کتابی اصل تصریح کرد: این کارگاه در روزهای ابتدایی با یک چرخ صنعتی و سه چرخ خیاطی ساده به صورت امانت فعالیتش را با دوخت ماسک و گان شروع کرد و با وجود اینکه ماسک و گان فرصتی خوب برای درآمدزایی بانوان بود که خیاط بودند اما به صورت جهادی در این کارگاه مشغول به دوخت ماسک و گان شدند و تجهیزات کارگاه‌های خیاطی خود را برای کمک به ما به اینجا انتقال می‌دادند.

وی افزود: حتی خواهران معلول و ناتوانی را داشتیم که به صورت داوطلبانه حتی برای انجام کار جزئی می‌خواستند فقط خدمتی در این کارگاه داشته باشند که مزین به نام شهید «سید میلاد مصطفوی» بود و در این راه خیر قدمی بردارند و ما به معنای واقعی صحبت‌های حضرت آقا را در اینجا دیدیم، که بحث دفاع مقدس در بحث کرونا تحقق پیدا کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه بهار ابراز داشت: با فروکش کردن بیماری کرونا این کارگاه جایی شد برای اینکه تعدادی از خواهران در بحث تولید لباس و پوشاک فعالیت‌های خود را ادامه دهند و اگر حمایت مسئولان با مدیریت جهادی اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و به توسعه کارگاه‌ها کمک کنند تا شاهد رویکردهای خوبی در این زمینه باشیم.

شهردار بهار نیز با تقدیر از فعالیت جهادی خواهران و ایجاد اشتغال که باعث حمایت قشری از بانوان هستند، عنوان کرد: این الگوها باید برای همه تبیین شود.

مجیدی قول مساعد داد که در آینده نمایشگاه‌هایی در سطح شهر برپا خواهد شد و شهرداری تعدادی از غرفه‌ها را برای عرضه محصولات و تولیدات خانگی این کارگاه‌ها به صورت رایگان در اختیار آنها می‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات