خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان:
سرهنگ نوروزی گفت: با یاری خداوند متعال و پیگیری‌های مردم شریف روستای «شیرین‌آباد»علی‌آباد کتول و مجموعه قرارگاه، پروژه خط انتقال آب شرب این روستا به طول ۱۱ کیلومتر، با انتقال لوله‌ها به این روستا آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۴۸
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

آغاز پروژه بزرگ آب شرب روستای «شیرین‌آباد»

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ کاظم نوروزی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان اظهار کرد: با یاری خداوند متعال و پیگیری‌های مردم شریف روستای «شیرین‌آباد» و مجموعه قرارگاه، پروژه خط انتقال آب شرب این روستا به طول ۱۱ کیلومتر، با انتقال لوله‌ها به این روستا آغاز شد.

نوروزی افزود: امید است بحث آب شرب این روستا که سالیان متمادی است باعث رنجش مردم و ایجاد مشکلات بسیاری از جمله افزایش مهاجرت از روستا به شهر و ... شده است، با همت اهالی محترم، اداره آبفا و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کمترین زمان ممکن حل و فصل شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گفت: با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی توسط سپاه و با همکاری آب و فاضلاب استان ۱۹ روستا در گلستان از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

نوروزی اظهار کرد: دغدغه مقام‌معظم رهبری توجه به مناطق روستایی و جلوگیری از کوچ روستائیان در دیدار با مسوولان لشکری و کشوری بود و بر این مبنا در سال ۱۳۹۵ قرارگاه پیشرفت و آبادانی توسط سپاه تشکیل شد.

وی تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با محوریت محرومیت‌زدایی و در راستای فعالیت‌های جهادی برمبنای گفتمان تمدن نوین اسلامی و تلاش در رفع موانع و برداشتن گام‌های موثر برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تشکیل شد.

جانشین فرمانده سپاه نینوا با تاکید بر رفع محرومیت در روستاهای استان خاطرنشان کرد: در این راستا هفت دهستان به قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای رفع محرومیت معرفی شد که از این‌ تعداد عملیات اجرایی در سه دهستان «مراوه‌تپه»، «زرین‌ل» و «کرند» با ۶۱ روستا از سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

وی ادامه داد: در این دهستان‌ها پنج عرصه شامل فرهنگی اجتماعی با محوریت تربیت اسلامی بومی و رشد و تعالی معلمان و دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، عرصه اشتغال با محوریت اشتغال پایدار و تولید غذای سالم، عرصه سلامت با محوریت سبک زندگی اسلامی و عرصه زیرساخت‌ها با محوریت تامین آب شرب و معماری ایرانی اسلامی فعالیت می‌کند.

نوروزی گفت: شعار محوری این قرارگاه از مردم با مردم و برای مردم بوده و تلاش داریم با نظر و اولویت مردم و مشارکت آنها با سبک کار جهاد سازندگی در زمان هشت سال دفاع مقدس اقدامات لازم را با اولویت اصلی محرومیت‌زدایی انجام دهیم‌.

وی بیان کرد: فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاهای هدف در دو بخش ماموریتی و اقتضایی بوده و توانستیم در مدت پنج سال با همکاری نهادهای سازمانی و دولتی و مشارکت مردم خدمات خوبی را ارائه دهیم.

جانشین فرمانده سپاه نینوا ابراز کرد: در بخش اقتضایی در حادثه وقوع سیل به مدت سه ماه در گمیشان و بندرترکمن فعالیت‌هایی مانند لایروبی کانال‌ها، ایجاد و حفر کانال و دیگر اقدامات انجام شد و در زمان شیوع بیماری کرونا نیز با تشکیل کمیته سلامت توسط خیرین و مردم اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در عرصه فرهنگی ۱۲ باب خانه مسکونی با مشارکت مردم‌ احداث، در عرصه تعلیم و تربیت چندین‌مدرسه بازسازی و تعمیر شد و در عرصه اشتغال اقدامات خوبی در راستای توانمندسازی کشاورزان و دامداران انجام شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا در استان قرارگاه پیشرفت و آبادانی تاکنون ۱۲ هزار بسته معیشتی و ۲۱۰ هزار بسته بهداشتی و ماسک را در سطح استان توزیع کرده است.

وی گفت: در عرصه زیرساخت‌ها اولویت این قرارگاه تامین آب شرب در روستاها بوده که تاکنون توانستیم با همکاری آب و فاضلاب استان به ۱۹ روستا آب شرب پایدار برسانیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها