خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان اندیمشک:

آئین پاسداشت روز مقاومت مردم اندیمشک برگزار می‌شود

فرماندار اندیمشک با اشاره به طولانی‌ترین بمباران هوایی بعد از جنگ جهانی دوم گفت: آئین پاسداشت روز مظلومیت و مقاومت مردم اندیمشک در چهارم آذر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۸۸
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

پیمان جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: رژیم بعث عراق در چهارم آذر ۱۳۶۵ به مدت زمان یک ساعت ۴۵ دقیقه از طریق هوایی مناطق مختلف مسکونی شهرستان اندیمشک از جمله راه آهن را مورد بمباران قرار دادند.

وی با بیان اینکه در این روز و به سبب بمباران ۵۴ فروند هواپیمای بعثی ده‌ها تن مجروح و درجه شهادت نائل آمدند، گفت: چهارم آذر هم مظلومیت اندیمشک بود و هم نماد مقاومت و ایستادگی مردم شهرستان اندیمشک در مقابل دشمن بعثی است.

فرماندار اندیمشک با تأکید بر اینکه مردم اندیمشک در دوران هشت سال دفاع مقدس دین خود را به جمهوری اسلامی ایران ادا کردند، افزود: استقامت و پایداری مردم اندیمشک در سال ۶۵ فراموش‌نشدنی و برگی زرین در تاریخ است.

وی گفت: آئین گرامیداشت پایداری و مقاومت مردم اندیمشک در تاریخ چهارم آذر ساعت ۹:۳۰ صبح در محل مصلای نماز جمعه با حضور جوانان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و سایر اقشار جامعه برگزار می‌شود.

جهانگیری در ادامه بسیج را نیروی مردمی دانست که همواره در تمام عرصه‌ها حضور پررنگی دارد، تصریح کرد: بسیج پاره تن مردم است و بسیج از دل مردم شکل‌گرفته و یار و یاور مردم است.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که به همراه نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم، بسیاری از مراحل ثبت حماسه چهارم آذر اندیمشک در تقویم کشور انجام شده است‌.

به گزارش خبرنگار بسیج ، در حمله وحشیانه جنگنده‌های هوایی دشمن در این روز ۳۰۰ تن از هموطنان را در اندیمشک شهید و ۷۰۰ نفر دیگر را مصدوم کردند.

بمباران هوایی اندیمشک از سوی دشمن بعثی به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید و این حمله هوایی دشمن طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن در دوران جنگ تحمیلی است.

شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان بیش از یک هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار