خبرهای داغ:
ملایر-امام جمعه ملایر بر لزوم تقویت و احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد  و گفت: امروز متاسفانه کتاب در سبد خانوار کمرنگ بوده که لازم است بر طبق نیاز جامعه کتاب‌های خوب به مردم معرفی و ارائه شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۲۷
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در دیدار کتابداران اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام هفته کتاب و میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) افزود: آن امام همام فرموده‌اند «دو چیز هست که بالاتر از آن چیزی نیست اول ایمان به خدا و دیگری کمک کردن و سود رساندن به مردم»، که حرفه کتابداری هر دو مورد این فرمایش امام حسن عسکری (ع) را به خوبی تقویت و تامین می‌کند.

وی بر لزوم تقویت و احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره و عنوان کرد: امروز متاسفانه کتاب در سبد خانوار کمرنگ بوده که لازم است تبلیغات و معرفی کتاب‌های خوب در بیلبورد‌های شهری و رسانه‌های گروهی بیشتر صورت گرفته و بر طبق نیاز جامعه کتاب‌های خوب به مردم معرفی و ارائه شود.

امام جمعه ملایر همچنین از کتاب به عنوان منبعی برای تقویت فرهنگ یاد کرد و افزود: جامعه فرهنگی لازم است علاوه بر معرفی کتاب‌های خوب به علاقمندان در امر احیای یاد و نام بزرگانی که احیاگر مطالعه و فرهنگ ناب مطالعه و خواندن بوده‌اند تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی ادامه داد: از جمله این بزرگان می‌توان به آیت اله مرعشی نجفی اشاره کرد که با اهدای کتابخانه شخصی که بیش از ۷۰ هزار نسخه کتاب ارزشمند در آن موجود بود قدمی بزرگ در راستای غنای فرهنگ مطالعه برداشت و نکته قابل توجه و مورد تاکید این بود که ایشان با نماز و روزه استیجاری و حتی گاهی فروش عبای خود این کتاب‌ها را گردآوری کرده است که این خود بر ضرورت بحث کتاب و اهمیت کتابخوانی از دیدگاه بزرگان تاکید دارد.

*اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب در ملایر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر نیز در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک سال گذشته این اداره به خصوص در ایام کرونا به بازگشت کتابخانه‌ها به انجام فعالیت عادی در دو ماهه گذشته و افزایش امانت و اعضا اشاره کرد و اظهار داشت: با از سر گیری روند فعالیت کتابخانه‌ها شاهد افزایش مراجعه و در نهایت تعداد اعضا و امانت در کتابخانه‌ها هستیم.

سیدمهدی آخشیک همچنین به کلنگ‌زنی دو باب کتابخانه در این هفته به عنوان فعالیت‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: با اهدای زمین توسط خیرین و مساعدت حجت‌الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر تخصیص اعتبار صورت گرفته که با این روند امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح حداقل یکی از این کتابخانه‌ها باشیم.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در سطح کتابخانه‌های شهرستان در این هفته گفت: رونمایی از دو کتاب یکی در حوزه سلامت و دیگری در حوزه شهدای طلبه دفاع مقدس، جشن پنجاه سالگی کتابخانه شهید بهشتی، غبار روبی مزار شهدا، افتتاح پیشخان سیار کتاب در اسلامشهر آق گل، نشست سینمای اقتباسی با همکاری سینمای جوان، نشست راهکار‌های کتابخوان کردن فرزندان ویژه مادران، پیاده‌روی کتابداران شهرستان و... از برنامه‌های شاخص این اداره است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات