خبرهای داغ:
دبیر شورای سلامت خوزستان گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان ۷۶ درصد است که با میانگین کشوری فاصله دارد و رعایت اصول بهداشتی مطلوب نیست.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۹۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

امرالله مردانی، دبیر شورای سلامت خوزستان و رئیس شبکه بهداشت شرق اهواز درخصوص علت جایگاه خوزستان در امر واکسیناسیون در سطح کشور گفت: موضوع واکسیناسیون کرونا ۲ بخش را در می‌گیرد که یکی از بخش‌های آن مربوط به تامین واکسن مورد نیاز، تنوع آن، شرایط واکسیناسیون و تعداد نیرو‌های انسانی است که در زمینه مشکلی در استان وجود ندارد و موجودی واکسن سینوفارم، برکت، آسترازنیکا، بهارات، پاستوکووک و... کافی است.

او همکاری شهروندان و دانش آموزان را بخش دوم موضوع واکسیناسیون کرونا مطرح کرد و افزود: اگر تاکنون وارد پیک ششم آبان ماه نشده ایم، بخاطر پوشش واکسیناسیون و تزریق آن در گروه‌های مختلف سنی است، اما با اینحال برخی شهرستان‌ها از جمله؛ شادگان، کارون و دشت آزادگان آمار خوب و مطلوبی از تزریق واکسن ارائه نمی‌دهند، بطوریکه آمار آن‌ها هنوز به ۶۰ درصد پوشش نرسیده است.

مردانی عامل این موضوع را استقبال نکردن مردم از واکسن و توجه به شایعه‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شوند دانست و اظهار داشت: امیدواریم عموم مردم با مراجعه به موقع به مراکز واکسیناسیون و تزریق واکسن کووید-۱۹ به رسیدن به میانگین کشوری که ۸۰ درصد پوشش است، کمک کنند.

دبیر شورای سلامت خوزستان پوشش واکسیناسیون در استان را ۷۶ درصد و فاصله تا میانگین کشوری و وضعیت مطلوب را ۴ درصد عنوان و تصریح کرد: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان ۶۰ درصد است و تا باتوجه به خطر این بیماری آمار مطلوبی نیست، اما انتظار می‌رود با همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی و همچنین تزریق به موقع واکسن، کادر درمان را در مدیریت این بیماری یاری دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها