خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از عواملی که منجر به کاهش رتبه خوزستان در جدول کشوری واکسیناسیون شده، واکسیناسیون روستایی است.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۹۸
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

دکتر عرفان مردانی یکشنبه شب افزود: در حالی که واکسیناسیون در جمعیت شهری خوزستان ۸۰ درصد و تقریبا مشابه وضعیت میانگین کشوری (۸۲ درصد) می باشد اما واکسیناسیون مناطق روستایی استان اکنون ۶۵ درصد است.

وی افزود: لازم است فعالیت های ایجابی و تبلیغی در راستای ترویج واکسیناسیون، با تمرکز بیشتری بر مناطق روستایی استان خوزستان صورت بگیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت تحت پوشش کلانشهر اهواز ۸۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: علاوه بر اهواز، جمعیت هشت شهر دیگر استان شامل بهبهان، دزپارت، آغاجاری، گتوند، رامهرمز، امیدیه، اندیمشک، شوشتر و هندیجان نیز بیش از ۸۰ درصد واکسینه شده اند که این رقم در شهرهای بهبهان و دزپارت به ترتیب ۸۹ و ۸۸ درصد بوده و از شهرهای دارای پوشش بالا در کشور محسوب می شوند.

مردانی گفت: اما پوشش واکسیناسیون کمتر از ۶۵ درصد در برخی شهرستان ها از قبیل شادگان، کارون ، دشت آزادگان ، اندیکا، باوی، خرمشهر ، حمیدیه، کرخه و هویزه منجر به تنزل رتبه کشوری استان خوزستان در جدول ملی واکسیناسیون شده است.

وی افزود: در شهری مثل شادگان ۴۸ درصد از جمعیت واکسن زده اند و فقط ۱۵ درصد از این افراد ۲ دُز واکسن دریافت کرده اند که باید با آسیب شناسی و رفع موانع، زمینه را برای افزایش پوشش واکسیناسیون در این مناطق فراهم کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: گستردگی جغرافیایی و تنوع بافتی در خوزستان یکی از ویژگی هایی است که این استان را از سایر استان های کشور متمایز کرده است لذا باید در مقایسه آمار و شاخص های مختلف وضعیت استانی واکسیناسیون به تفاوت ها و ویژگی های مختص هر استان توجه کرد.

وی افزود: امیدواریم اکنون که موجودی و تنوع واکسن ها در استان خوزستان به حد مطلوبی رسیده و تمامی امکانات و نیروی انسانی حوزه سلامت، ستادهای استانی و شهرستانی، بسیج، سپاه ، هلال احمر، گروه های جهادی برای انجام واکسیناسیون سراسری به منظور جلوگیری از ایجاد پیک جدید کرونا به صحنه آمده اند شاهد افزایش مراجعه و مشارکت هم استانی ها در تزریق واکسن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی باشیم.

تاکنون بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها