خبرهای داغ:
شاهرود_با حضور شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی شهیدعلی نوری روستای دیزج افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۷۶
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

افتتاح کتابخانه عمومی شهیدعلی نوری روستای دیزج شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، در آیین افتتاح این کتابخانه که امام جمعه شاهرود و اعضای شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های صنعت نشر و کتابخانه‌های عمومی روستایی می‌تواند جهت رشد و کمک شایانی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه باشد.
رضا مهدیان با اشاره به اهمیت نمایشگاه و فروشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: میزان مراجعه به پایگاه‌های مجازی، شرکت در پویش‌ها و جشنواره‌ها و ... حاکی است که در سال ۱۴۰۰ از سوی مردم و رسانه‌ها و فعالان فرهنگی به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه خاصی شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه بیشترین تعداد کتابخانه‌های روستایی استان در شاهرود می‌باشد اظهار داشت: کتابخانه‌های روستایی به عنوان پایگاه فرهنگی فعال و پویا نقش بسزایی در توسعه فرهنگی منطقه دارند.
در پایان یادآور می‌شود شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها